سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

امکان افزایش ظرفیت سوخت رسانی به بالای ۵ میلیون تن تا دو سال آینده

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | جمعه، 27 مهر 1403 - 15:30
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ظرفیت بانکرینگ (سوخت رسانی دریایی) در حال حاضر حدود ۱.۵ میلیون تن است و می‌توانیم در یک تا دو سال آینده، این ظرفیت را به بالای ۵ میلیون تن برسانیم.
استان،دريايي،توسعه،برنامه،كشور،بندر،خوزستان،ظرفيت

علی اکبر مرزبان معاون امور دریایی سازمان بنادراظهار کرد: یکی از محورهای برنامه توسعه دریامحور ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، ایجاد فرصت‌های شغلی، سرمایه‌گذاری در بنادر، پسکرانه و نوار ساحلی کشور است و استان خوزستان و بندر امام خمینی (ره) از این حیث پتانسیل بالایی برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خصوصی در بخش‌های مختلف دارد.
وی ادامه داد: این بندر یکی از سایت‌های نفتی کشور به شمار که می‌تواند در بحث‌های ترانزیت مواد نفتی از کشورهای همسایه و صادرات که در برنامه هفتم توسعه و توسعه دریامحور به آن اشاره شده، سهم بسزایی داشته باشد.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه استان خوزستان در تربیت دریانوردان نقش بسزایی در کشور ایفا می‌کند و چیزی حدود ۲۲ هزار دریانورد و ۹ مرکز آموزشی و دانشگاهی در این استان داریم، عنوان کرد: این استان با بیش از ۳۰ درصد تجارت دریایی کشور بعد از بندرعباس در رده دوم قرار دارد و در بحث سوانح هم در محوطه بندر امام خمینی (ره) و پالایشگاه‌ها، شاهد هیچ سانحه‌ای در پنج سال گذشته نبوده‌ایم.
در حالی که شاهد بیش از ۵۰۰۰ تردد دریایی در شناورهای مختلف و در حوزه‌های مختلف در استان خوزستان بوده ایم.
وی خاطر نشان کرد: ابلاغ این سیاست‌ها، بسیار نویدبخش خواهد بود و روند هم مخصوصا در حوزه صنعت بانکرینگ مطلوب است که در برنامه هفتم و توسعه دریامحور بر آن تاکید شده و باید در پایان این برنامه، ظرفیت به بالای ۵ میلون تن در سال برسد؛ ظرفیت در حال حاضر چیزی حدود ۱.۵ میلیون تن است و می‌توانیم در یک تا دو سال آینده، این ظرفیت جاری را به بالای ۵ میلیون تن برسانیم.