سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

معادلات حاکم بر غرب آسیا به نفع امت اسلامی تغییر کرده است

مهر | استان‌ها | جمعه، 27 مهر 1403 - 15:58
بوشهر- امام جمعه خارگ گفت: معادلات حاکم بر منطقه غرب آسیا به نفع مصالح عمومی امت اسلامی دچار دگرگونی شده است.
اسلامي،مقاومت،خارگ،اسلام،امت،كارگر،اختلاف،فلسطين،جمعه،تشكيل، ...

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نمازجمعه خارگ اظهار کرد: یکی از ابعاد مهم بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه اول نماز جمعه نصر تبیین منطق مقاومت بود که دارای چهار لایه مفهومی است.
وی افزود: برجسته‌سازی مسئله فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام در سایه ایستادگی مردم مظلوم فلسطین و لبنان برابر وحشی‌ترین رژیم تاریخ بشریت، یعنی صهیونیست‌های سفاک یکی از مفاهیم مقاومت است.
امام جمعه خارگ ادامه داد: تشکیل گروه‌های مقاومت امت اسلامی در کشورهای ایران، سوریه، عراق، یمن، لبنان و فلسطین در راستای مبارزه با استکبار جهانی آمریکایی صهیونیستی منطقه غرب آسیا و محوریت جمهوری اسلامی در تکوّن و قوام منطق مقاومت به عنوان نتیجه مبارک گسترش و صدور گفتمان انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام است.
وی تاکید کرد: همچنین محوریت ایران اسلامی در ایجاد و تشکیل جبهه، محور و شبکه مقاومت در منطقه و حمایت همه‌جانبه از گروه‌های مقاومت توانسته است معادلات حاکم بر منطقه غرب آسیا را به نفع مصالح عمومی امت اسلامی دچار دگرگونی کند.
کارگر با بیان اینکه ایجاد وحدت اسلامی و تشکیل امت اسلامی حقیقی در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی لایه مفهومی دیگر مقاومت است، گفت: امروز در جنگ اراده‌ها نباید ترسید، نباید به دنبال جریان‌های ترسو راه افتاد، بلکه با ایمان به خدا و اعتقاد راسخ به اندیشه امامین انقلاب به آینده امیدوار بود.
وی تاکید کرد: امروز که به خیمه معاویه رسیده‌ایم نباید مالک‌ها را رها کنیم.
مطمئن باشید حباب اسرائیل خواهد ترکید و وارث جهان مستضعفان عالم خواهند شد.
امام جمعه خارگ ادامه داد: در اسلام، تقویت و تحکیم پیوندها و اصلاح میان مردم به قدری اهمیت دارد که حتی دروغ گفتن در این مورد جایز شمرده شده است.
در تعلیمات اسلامی به اندازه‌ای به این موضوع اهمیت داده شده که به عنوان یکی از برترین عبادات معرفی گردیده است.
کارگر ادامه داد: علت این همه تأکید روشن است؛ زیرا عظمت و قدرت و سربلندی یک ملت جز در سایه تفاهم و تعاون ممکن نیست.
وی بیان کرد: اگر مشاجره‌ها و اختلافات اصلاح نشود، ریشه عداوت آرام آرام در دل‌ها نفوذ می‌کند و ملتی را به جمعیتی پراکنده تبدیل می‌سازد که در مقابل هر حادثه‌ای ضعیف می‌گردد و مسائل اصولی اسلام به خطر خواهد افتاد.
خطیب نمازجمعه خارگ گفت: امروز به بهانه‌هایی اختلاف بین زن و شوهر، همسایه‌ها، همکاران به‌وجود می‌آید.همیشه اختلاف سلایق و حرف‌هایی که اختلاف برانگیز باشد وجود دارد اما اگر عده‌ای به آشتی دادن میان مؤمنان کمک کنند جامعه به موفقیت خواهد رسید.