سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

یک سالگی جهانی شدن روستای گردشگری کندوان جشن گرفته شد

مهر | اجتماعی و حوادث | جمعه، 27 مهر 1403 - 16:40
یک سال از اعلام روستای کندوان به عنوان یکی از بهترین دهکده‌های گردشگری در جهان گذشت به همین مناسبت مراسمی برای آن برگزار و کیک یک سالگی آن هم بریده شد.
گردشگري،كندوان،روستا،روستاي،جهاني،معاون،فرماندار،ازبكستان،ثبت

به گزارش خبرنگار مهر، اولین سالگرد جهانی شدن روستای صخره‌ای کندوان به عنوان یکی از بهترین روستاهای سازمان گردشگری ملل متحد امروز در هتل صخره‌ای این روستای تاریخی برگزار شد.
در این مراسم معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی، فرماندار اسکو، نمایندگان مجلس، رئیس فراکسیون گردشگری، فریدالدین نصریوف سفیر ازبکستان در ایران به همراه معاون گردشگری یکی از استان‌های کشور ازبکستان و فعالان بوم گردی کندوان حضور داشتند.
در این برنامه حسین فیروزی، فرماندار اسکو اعلام کرد که سالانه دو میلیون نفر از این روستا دیدن می‌کنند.
از طرفی ثبت جهانی کندوان باعث شد که حرکت جدیدی در توسعه گردشگری روستا ایجاد شود.
علیرضا بایرام‌زاده معاون گردشگری آذربایجان شرقی هم‌گفت: سال گذشته در این مکان و در چنین روزی فرماندار به نمایندگی از کشور ما به همراه معاون گردشگری و ضرغامی وزیر سابق میراث فرهنگی در سمرقند حضور داشتند و به صورت مستقیم مراسم ثبت جهانی روستا را در روستا می‌دیدیم.
وی افزود: یک سال از آن زمان گذشته و روستای کندوان یکی از فاخرترین روستای ایران است.
شعار امسال سازمان جهانی گردشگری، گردشگری و صلح بود امیدواریم که روزهای بهتری را در این زمینه داشته باشیم.
همچنین فریدالدین نصریوف سفیر ازبکستان در ایران از برقراری دو پرواز بین تهران و تاشکند خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این روابط بیشتر شود.
پس از این سخنرانی‌ها و اجرای موسیقی محلی، از تابلوی نقاشی زیبایی‌های کندوان هم رونمایی شد و کیک یک سالگی ثبت جهانی روستا توسط مهمانان برنامه بریده شد تا خاطره‌ای را برای اهالی روستا رقم بزند.
همچنین مسوولانی که به این برنامه دعوت شدند به همراه خبرنگاران و عکاسان از جاذبه‌های روستای کندوان دیدن کردند.