سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تأکید امام جمعه یزد بر توجه به کیفیت تولیدات داخلی

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 27 مهر 1403 - 16:52
امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت توجه به کیفیت تولیدات داخلی، گفت: اگر تولیدکنندگان ما به کیفیت محصولات خود توجه نکنند، اعتبار کشور را در سطح جهانی از دست خواهیم داد و این به زیان خود تولیدکنندگان و خیانت به انقلاب است.
يزد،خداوند،پيشرفت،استان،توجه،تقوا،ناصري،دشمن،جمعه،تشخيص،تأكي ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته یزد، به مسئله دشمن‌شناسی اشاره کرد و اظهار داشت: نخستین تذکر خداوند به حضرت آدم، مسئله شناخت دشمن بود، یکی از ویژگی‌های اصلی دشمنان، ایجاد ترس و ناامیدی است.
آنها سعی دارند با استفاده از تهدید و ترساندن، ما را از پیشرفت و رشد بازدارند.
وی با تأکید بر اینکه دشمن همواره درصدد است از اختلافات میان مردم و ایجاد تفرقه استفاده کند تا بر ما مسلط شود، گفت: دشمن با پیمان‌شکنی و وعده‌های دروغین در مذاکرات و تحریم‌ها بارها این ویژگی‌ها را نشان داده است.
توجه به کیفیت تولیدات داخلی، الزامی برای پیشرفت
ناصری با اشاره به اهمیت توجه به کیفیت تولیدات داخلی، گفت: اگر تولیدکنندگان ما به کیفیت محصولات خود توجه نکنند، اعتبار کشور را در سطح جهانی از دست خواهیم داد و این به زیان خود تولیدکنندگان و خیانت به انقلاب است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد با بیان اینکه آینده‌ای مبهم و غبارآلود در پیش داریم، تصریح کرد: برای حفظ معیشت مردم و مقابله با تهدیدات دشمنان باید اقتصاد مقاومتی را به درستی اجرا کنیم و صادرات و واردات را به‌طور منظم برنامه‌ریزی کنیم.
امام جمعه یزد خطاب به مسئولان دولت گفت: دولتمردان باید به کشاورزی توجه بیشتری داشته باشند؛ خودکفایی در تأمین خوراک دام می‌تواند بخش عمده‌ای از معیشت مردم را از چالش گرانی دور نگه دارد.
وی همچنین توصیه کرد که استاندار جدید یزد به مقوله کشاورزی استان توجه ویژه‌ای داشته باشد تا بتوانیم با مدیریت صحیح در بسیاری از موارد به خودکفایی برسیم و مشکلات مردم را حل کنیم.
تقوا، عامل تشخیص حق از باطل
وی با تأکید بر اهمیت تقوا و بندگی خداوند، تصریح کرد: اگر انسان باور کند که همواره در محضر خداوند قرار دارد، اعمالش بهتر و آراسته‌تر می‌شود و در مسیر اطاعت از او گام برمی‌دارد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: یکی از مهمترین نتایج تقوا، ایجاد روحیه فرقان است؛ یعنی توانایی تشخیص حق از باطل، که تنها از طریق تقوا به دست می‌آید.
ناصری اظهار داشت: این قدرت تشخیص تنها برای کسانی ممکن است که مطیع خداوند هستند و خداوند راه را به آنها نشان خواهد داد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد یادآور شد که قدرت‌ها و استعدادهایی که انسان دارد، هدایایی از سوی خداوند است و نباید به واسطه آنها به خود مغرور شود.
بلکه باید از این توانایی‌ها در جهت پیشرفت و تکامل جامعه بهره برد.
خودبزرگ‌بینی، مانعی بر سر راه پیشرفت
امام جمعه یزد در ادامه سخنان خود با اشاره به خطرات خودبزرگ‌بینی و عجب، گفت: بعضی از افراد به واسطه دینداری و عبادت به خود مغرور می‌شوند و خود را بنده خاص خدا می‌بینند، اما این رفتار در درگاه الهی پذیرفته نیست.
بندگی خداوند باید با تواضع و فروتنی همراه باشد.
وی همچنین هشدار داد که خودپسندی انسان را از پیشرفت بازمی‌دارد و قرآن نیز بر پرهیز از این خصلت تأکید کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: مؤمن واقعی وقتی مورد ستایش قرار می‌گیرد، احساس ترس و نگرانی می‌کند، چرا که از نتایج اعمالش آگاه است.
انتهای پیام/781/.