سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آیت‌الله اعرافی: امت اسلامی در نقطه عطف تاریخی قرار دارد - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 27 مهر 1403 - 16:52
امام جمعه میبد با تاکید بر اینکه سیاست های اسرائیل در منطقه به صورت کامل شکست خورده گفت: امت اسلامی در نقطه عطف تاریخی قرار دارد.
امت،مقاومت،اسلام،اشاره،اعرافي،تأكيد،اهميت،ورزشي،اسلامي،كشور،ميبد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه میبد، به شرایط حساس کنونی جهان اسلام و محور مقاومت اشاره کرد و اظهار داشت: اعتماد به نفس و توکل بر خدا در مواجهه با حوادث و تهدیداتی که دشمنان برای امت اسلام طراحی کرده‌اند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
اعرافی تصریح کرد: امت اسلام در یک نقطه عطف تاریخی قرار دارد و با عنایت الهی، گفتمان انقلاب اسلامی از بسیاری از چالش‌های دشوار گذشته و همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهد.
وی به یادآوری شهدای دوران دفاع مقدس و دانشمندان ترور شده کشور پرداخت و بیان کرد: علیرغم تمامی تلاش‌های دشمنان، انقلاب اسلامی و محور مقاومت همچنان به راه خود ادامه داده و امروز نیز مقاومت در غزه و ضاحیه لبنان به وضوح قابل مشاهده است.
رئیس حوزه‌های علمیه کشور بر اهمیت جهاد تبیین به عنوان یکی از اصلی‌ترین وظایف امروز مسلمانان تأکید کرد و افزود: امت اسلام نباید در مسیر مقاومت دچار عقب‌نشینی شود، چرا که این امر به ضرر آینده‌ی امت خواهد بود.
اعرافی با اشاره به شکست سیاست‌های اسرائیل در منطقه، تأکید کرد: معادلات جهان تغییر کرده و مفهوم امنیت اسرائیل پس از ده‌ها سال فرو ریخته است.
امام جمعه میبد همچنین با اشاره به وظایف مسلمانان در این دوران، به ویژه در مواجهه با جنگ ادراکی و شناختی که از طریق رسانه‌ها و ابزارهای تبلیغاتی دشمن به ملت‌های مسلمان تحمیل می‌شود، اظهار داشت: دانش‌آموزان و دانشجویان باید هوشیارانه به جهاد تبیین بپردازند و در برابر این شبهه‌افکنی‌ها ایستادگی کنند.
وی با گرامیداشت هفته تربیت بدنی، به اهمیت ورزش همگانی و اهتمام به سلامت بدنی به‌ویژه در نظام آموزش و پرورش اشاره کرد و از مسئولان خواست تا در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی همکاری کرده و به استعدادهای ورزشی توجه بیشتری داشته باشند.
رئیس حوزه‌های علمیه کشور بر رعایت موازین اسلامی در ورزش بانوان تأکید کرد و گفت: باید شرایط لازم برای حضور دختران و زنان در فعالیت‌های ورزشی فراهم شود.
انتهای پیام/781/.