سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

روایت بقایی از حضور عراقچی در نشست ۳+۳

اعتماد | همه | جمعه، 27 مهر 1403 - 17:46
در دومین نشست وزرای خارجه ۳+۳ که یک ساز و کار منطقه‌ای در ارتباط با تحقق صلح در قفقاز است، وزیران امور خارجه ایران، روسیه، ترکیه، آذربایجان و ارمنستان حضور داشتند.
خارجه،صلح،امور،ايران،قفقاز،وزراي،ثبات

در دومین نشست وزرای خارجه ۳+۳ که یک ساز و کار منطقه‌ای در ارتباط با تحقق صلح در قفقاز است، وزیران امور خارجه ایران، روسیه، ترکیه، آذربایجان و ارمنستان حضور داشتند.
کد خبر: 679821 | ۱۴۰۳/۰۷/۲۷ ۱۷:۴۱:۲۰
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور سید عباس عراقچی در نشست سازوکار ۳+۳ که روز جمعه در استانبول ترکیه برگزار شد، گفت: ارتقای همکاری‌ها و مبادلات اقتصادی و تقویت تعاملات مردمی، برای تحکیم صلح و ثبات در منطقه قفقاز بسیار مهم است.
به گزارش ایسنا، اسماعیل بقائی در این ارتباط در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دکتر عراقچی وزیر امورخارجه امروز صبح در سومین نشست وزرای خارجه چارچوب همکاری منطقه‌ای "۳+۳" در استانبول شرکت کرد.»
وی افزود: ایران آماده همکاری با سایر شرکا جهت اطمینان از برقراری صلح و ثبات، دوستی و شکوفایی اقتصادی، بر اساس احترام به اصول استقلال و برابری حاکمیت‌ها و تمامیت سرزمینی همه کشورهای منطقه است.
بقائی تصریح کرد: «ارتقای همکاری‌ها و مبادلات اقتصادی و تقویت تعاملات مردمی، برای تحکیم صلح و ثبات در این منطقه بسیار مهم است.»
براساس این گزارش، در دومین نشست وزرای خارجه ۳+۳ که یک ساز و کار منطقه‌ای در ارتباط با تحقق صلح در قفقاز است، وزیران امور خارجه ایران، روسیه، ترکیه، آذربایجان و ارمنستان حضور داشتند.
کشور گرجستانی به دلیل اختلافاتی که با روسیه دارد همانند دور اول این اجلاس از شرکت در دومین اجلاس وزیران امور خارجه ساز و کار ۳+۳ خودداری کرده است.