سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کاهش 12درجه‌ای دمای هوا در کردستان - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 27 مهر 1403 - 17:52
مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: از فردا شنبه تا روز پنج شنبه میانگین دما 10 تا 12 درجه کاهش یافته و هوا به شکل قابل ملاحضه ای سرد خواهد شد.
استان،درجه،دماي،وزش،هواشناسي،باد،كردستان،مديركل

رحیم صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج درباره آخرین وضعیت جوی آب‌وهوایی اظهار داشت: برای امروز جمعه و فردا شاهد عبور موجی خواهیم بود که در پی آن افزایش ابر، وزش باد شدید و در برخی نقاط استان رگبار باران به همراه رعد و برق به دنبال خواهد داشت.
وی با بیان اینکه عمده بارش‌ها فردا اتفاق خواهد افتاد، گفت: سرعت وزش باد امروز برای کل استان شدید بوده و موجب خسارت می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان کردستان خاطر نشان کرد: برای روزهای یکشنبه و دوشنبه پدیده غالب رشد موضعی ابر وگاهی وزش باد شدید است؛ روز سه‌شنبه نیز موج جدیدی از نیمه شمالی کشور وارد استان می‌شود که جزئیات آن در روزهای آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی اعلام کرد: از امروز تا روز یکشنبه شرایط برای شکل‌گیری گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی در سطح استان فراهم است.
صدیقی درباره وضعیت دمایی عنوان کرد: از فردا شنبه تا روز پنج‌شنبه به‌تدریج میانگین دمای شبانه‌روزی 10 تا 12 نسبت به امروز(حداقل 12 درجه) کاهش یافته و هوا به شکل قابل ملاحضه‌ای سرد خواهد شد.
وی اضافه کرد: برای روزهای دوشنبه تا پنج‌شنبه دمای شبانه و صبحگاهی در بیشتر نقاط استان به زیر صفر می‌رسد.
مدیرکل هواشناسی کردستان حداقل و حداکثر دمای استان در طول 24 ساعت گذشته را بین 12.2 تا 25.3 درجه ذکر کرد و افزود: در شبانه‌روز گذشته بابارشانی با 3.6 درجه و سلین اورامان با 33.3 درجه به ترتیب، خنک‌ترین و گرم‌ترین مناطق استان بودند.
مدیرکل هواشناسی استان کردستان عنوان کرد: دمای هوا امروز در شهر سنندج نیز بین 12 و 28 درجه در نوسان بوده که فردا 6 درجه کاهش می‌یابد.
انتهای پیام/481/