سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

خون شهدا سند مقاومت و پایداری در راه دین خدا است

مهر | استان‌ها | جمعه، 27 مهر 1403 - 18:30
نیمروز_ امام جمعه شهرستان نیمروز، گفت: خون شهدا سند مقاومت و پایداری در راه دین خدا است.
شهيد،خدمت،سيستان،حبيب،بلوچستان،حاج،شهادت،فرهنگ،ايثار،شهدا،ال ...

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی اشرفیان در مراسم دوازدهمین یادواره سردار شهید حاج حبیب لک‌زایی که عصر امروز جمعه در گلزار شهدای شهرستان نیمروز برگزار شد، افزود: سیستان و بلوچستان تنگه احد جمهوری اسلامی ایران است و همه ما باید در مکتب شهدایی که جان خود را برای حفظ وطن تقدیم کرده‌اند، زانو بزنیم.
وی ادامه داد: خون شهدا، سند مقاومت و پایداری در راه دین خداست و خانواده معظم شهدا نیز اسوه صبر، عظمت و پشتیبان انقلاب اسلامی هستند.
امام جمعه شهرستان نیمروز با اشاره به اهمیت فرهنگ شهادت و مقاومت که در قرآن و کلام انبیا الهی بر آن تاکید شده، گفت: بیش از ۶۰ آیه در قرآن کریم، فرهنگ شهادت و مقاومت را به ما یادآوری می‌کند و شهدای عزیز نه‌تنها این فرهنگ را تبلیغ، بلکه به آن عمل کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: ولایت‌مداری و خدمت به مردم سیستان وبلوچستان میراث ماندگار حاج حبیب لک‌زایی است که همواره در دل مردم استان باقی خواهد ماند.
وی اضافه کرد: این‌شهید، با پیروی از رهبر معظم انقلاب و ترویج فرهنگ ولایت، در دل مردم جاودانه شد.
اشرفیان با اشاره به فداکاری‌های بی‌نظیر شهید لک‌زایی، وی را نمادی از خستگی‌ناپذیری و ایمان قوی در مسیر خدمت به مردم و انقلاب عنوان و به خاطره‌ای از لحظه شجاعانه این شهید پرداخت و تصریح کرد: در حادثه تروریستی تاسوکی که همه جا را ترس و وحشت فرا گرفته بود، این شهید بزرگوار با وجود احتمال حمله انتحاری، بدون هیچ تردیدی در صحنه حاضر شد و از دیگران خواست تا از منطقه خطر دور بمانند، خود اولین کسی بود که وارد میدان شد، شهادت برای شهید لک‌زایی، ثمره و مزد سال‌ها مجاهدت و خدمت در راه خدا بود.
شهید حاج حبیب لک‌زایی، الگوی بی‌نظیر خدمت و ایثار در سیستان و بلوچستان
جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، گفت: شهید حاج حبیب لک‌زایی، الگوی بی‌نظیر خدمت و ایثار در سیستان و بلوچستان است.
سردار پرویز آبسالان نیز در این مراسم با اشاره به مقام والای این شهید و نقش بی‌بدیل وی در خدمت به مردم سیستان و بلوچستان، گفت: امروز ما به دعوت شهدا آمده‌ایم تا یاد و حیات آنان را بار دیگر لمس کنیم.
وی ادامه داد: آنان، جان خود را فدای این راه مقدس کردند و ما وظیفه داریم تا ادامه‌دهنده راه و هدفشان باشیم.
وی خاطرنشان کرد: این شهید والا مقام، قبل از شهادت خود، حس پدر شهید را نیز تجربه کرد و این امر، مقام ایثار او را دوچندان کرده است.
جانشین فرمانده سپاه سلمان استان در پایان به ضرورت حرکت در مسیر ولایت‌مداری و خدمت به مردم تأکید کرد و گفت: شهید حاج حبیب لک‌زایی الگوی برجسته‌ای برای همه ماست و راه او باید سرمشق تمامی مسؤولین در این استان و سراسر کشور باشد.