سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ظرفیت انبارش کالاهای نفتی بندر امام به یک میلیون تن می‌رسد

مهر | اقتصادی | جمعه، 27 مهر 1403 - 20:29
یک مسئول دولتی گفت: ظرفیت انبارش و نگهداری کالاهای نفتی بندر امام (ره) به یک میلیون تن خواهد رسید و ظرفیت حوزه غلات پایانه‌های غلات نیز احتمالا به حدود ۱۳ میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد.
غلات،امام،حوزه،بنادر،خصوصي،توسعه،بندري،بندر

به گزارش خبرگزاری مهر، جلیل اسلامی در بازدید از مجتمع بندری امام خمینی (ره) که با حضور مدیرعامل و سایر اعضای هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفت، در خصوص تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در بنادر استان خوزستان از جمله مجتمع بندری امام خمینی (ره)، بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان حاکمیت دریایی و همچنین سازمانی که توسعه بنادر را مدیریت می‌کند در کنار بخش خصوصی، برنامه‌های راهبردی گسترده‌ای را در خصوص اقتصاد دریا محور، توسعه حوزه‌های دریایی و بندری، زیرساخت‌هایی که به موضوع حمل و نقل و لجستیک و مخصوصاً ترانزیت که در برنامه پنج ساله هفتم توسعه و سایر برنامه راهبردی به آن اشاره شده، در دستور کار قرار داده است.
وی با بیان اینکه در بندر امام در حوزه پایانه‌های معدنی، نفتی، غلات، سیلوهای غلات، در قالب پایانه‌های استاندارد تخلیه و بارگیری ظرفیت‌سازی خیلی خوبی را داریم، تاکید کرد: ظرفیت انبارش و نگهداری کالاهای نفتی بندر امام (ره) به یک میلیون تن خواهید رسید و ظرفیت حوزه غلات پایانه‌های غلات نیز احتمالاً به حدود ۱۳ میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: نکته اول اینکه مدل مشارکت مناسبی را در قالب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال پیاده‌سازی داریم که خوشبختانه با تقاضا و حضور بخش خصوصی روز به روز توسعه پیدا می‌کند و نکته دوم استفاده از ظرفیت‌های مالی و وجوه اداره شده است که آمادگی کمک به سرمایه‌گذاران در تسریع و توسعه ظرفیت‌ها را داریم.
مخصوصاً در حوزه بندر امام با توجه به ظرفیت‌های بارزی که گذر در حوزه نفت، غلات و موضوعات ترانزیت دارد، این استقبال و آمادگی وجود دارد که کمک کنیم بخش خصوصی پروژه‌های جاری امسال را تمام بکند.
اسلامی با بیان اینکه در حوزه پایانه‌های معدنی، نفتی، غلات، سیلوهای غلات، در قالب پایانه‌های استاندارد تخلیه و بارگیری، ظرفیت‌سازی خیلی خوبی را داریم، اظهار کرد: ظرفیت انبارش و نگهداری کالاهای نفتی بندر امام (ره) به یک میلیون تن خواهد رسید.
در حوزه غلات پایانه‌های غلات احتمالاً به حدود ۱۳ میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد و همین طور در ارتباط با پایانه‌های معدنی و سایر کالاها.