سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ضرورت راه‌اندازی و تشکیل شورای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

مهر | اقتصادی | جمعه، 27 مهر 1403 - 20:29
نشست هم‌اندیشی معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر هم‌افزایی بیشتر و ضرورت راه اندازی دوباره شورای فنی برگزار شد.
مركز،شهرسازي،تحقيقات،حوزه،مسكن،معاون،ادامه،وزارت

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه هم‌اندیشی معاونت حمل‌ونقل با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با حضور رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، معاون تحقیقات و فناوری، معاون آموزش و توسعه فناوری، رئیس حوزه پژوهشی حمل‌ونقل، رؤسای بخش‌های حمل‌ونقل مرکز و معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و هیئت کارشناسی همراه در محل این مرکز برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، گزارشی از وظایف، مأموریت‌ها، ساختار و فعالیت‌های علمی و پژوهشی مرکز به عنوان اتاق فکر و بازوی علمی و پژوهشی وزارت راه و شهرسازی ارائه شد.
در ادامه این نشست، سیدکمال هادیانفر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران، پژوهشگران و نخبگان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر انجام تحقیقات کاربردی گفت: در نهایت خروجی این تحقیقات باید بتواند گره‌گشای مشکلات و مسائل اساسی و اصلی در حوزه حمل‌ونقل کشور باشد.
وی افزود: ناترازی بسیار بالایی بین تقاضا و عرضه در حوزه حمل‌ونقل وجود دارد و این ناترازی باید برطرف شود.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در ادامه این نشست گفت: مرکز تحقیقات ایجاد شده است که بازوی فکری وزارت راه و شهرسازی باشد و پروژه‌های تحقیقاتی وزارتخانه را انجام دهد.
وی افزود: با توجه به ظرفیتی که در مرکز وجود دارد این مرکز آمادگی این را دارد که چندین برابر آن را هم افزایی کند و قطعاً در کشور هیچ مشاوری دارای چنین ظرفیتی نیست.
محمدمهدی حیدری در ادامه گفت: از موضوعات مهم دیگری که این مرکز نیاز دارد وزارت راه و شهرسازی به آن ورود کند، راه‌اندازی مجدد و تشکیل شورای فنی است که از قدیم هم بوده است.
در ادامه این جلسه ضمن بررسی موضوعات همکاری و تعامل مرکز با معاونت حمل‌ونقل، مقرر شد، جلسات اتاق فکر مشترک به صورت مستمر برگزار شود.
همچنین در صورت نیاز تفاهم‌نامه‌های مشترک سه جانبه‌ای بین معاونت حمل‌ونقل، مرکز تحقیقات و بخش‌هایی که در حوزه حمل و نقل نیاز است، منعقد شود تا شاهد رفع مشکلات در این حوزه باشیم.