سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آپدیت بعدی ویندوز ۱۱ تغییر کاربری کلید کوپایلت را امکان‌پذیر می‌کند

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | جمعه، 27 مهر 1403 - 20:40
قابلیت شخصی‌سازی کلید کوپایلت که پیش‌تر به کانال‌های بتا و Dev ویندوز ۱۱ اضافه شده بود، به کانال Canary نیز افزوده شد.
كليد،ويندوز،كاربران،مايكروسافت،F،كاربري،كانال

مایکروسافت به‌زودی قابلیت تغییر کاربری کلید Copilot به‌منظور اجرای دیگر برنامه‌ها را برای کاربران ویندوز ۱۱ فراهم خواهد کرد.
این ویژگی شخصی‌سازی درحال‌حاضر در نسخه‌ی آزمایشی ویندوز ۱۱ با بیلد ۲۷۷۲۹ از طریق کانال Canary فرآیند توسعه را طی می‌کند.
تغییر کاربری کلید کوپایلت به کاربران انعطاف‌پذیری بیشتری در استفاده از آن در کیبورد‌های جدید و کامپیوترهای موسوم به کوپایلت پلاس می‌دهد.
بنابر توضیحات جدیدترین بیلد اینسایدر ویندوز ۱۱ در کانال Canary، گزینه‌ی شخصی‌سازی کلید کوپایلت، که حدود یک ماه پیش ابتدا از طریق کانال‌های بتا و Dev دردسترس قرار گرفته بود، به این کانال نیز اضافه شده است.
این تغییر تازه نقطه‌ی عطفی در سیاست‌های غول ردموندی به‌شمار می‌رود، چراکه انتظار می‌رفت کلید کوپایلت همیشه برای راه‌اندازی دستیار هوش مصنوعی ویندوز قفل بماند.
واکنش‌ها به هوش مصنوعی کوپایلت و کلید اختصاصی آن روی کیبوردها متفاوت بوده است؛ برخی از کاربران و مدیران حوزه‌ی فناوری آن را غیرضروری می‌دانند.
پیش‌تر، مدیرعامل Salesforce کوپایلت را با ابزار قدیمی مایکروسافت کلیپی مقایسه کرده و گفته بود: «این ویژگی کار نمی‌کند و ارزشی ارائه نمی‌دهد.»
فرایند شخصی‌سازی ساده خواهد بود و کاربران می‌توانند از طریق برنامه‌ی تنظیمات ویندوز ۱۱، کاربری کلید را از نو تعریف کنند؛ با‌این‌حال، مایکروسافت به‌دلایل امنیتی و حفظ حریم خصوصی، محدودیت‌هایی اعمال کرده است.
کاربران تنها قادر خواهند بود کلید را به برنامه‌هایی که به‌صورت MSIX بسته‌بندی و امضا شده‌اند، اختصاص دهند.
نکته‌ی جالب در پیاده‌سازی فنی کلید کوپایلت، این است که مایکروسافت کلید جدیدی را تعریف نکرده، در عوض، کلید Copilot به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا ترکیب منحصر‌به‌فرد شیفت چپ + کلید ویندوز + کلید F23 را اجرا کند.
این ترکیب به‌ندرت در کامپیوترها دیده می‌شود، چرا که اکثر کیبورد‌ها کلیدهای F13 تا F24 ندارند.
انتظار می‌رود ویژگی شخصی‌سازی کلید کوپایلت پس از آزمایش موفقیت‌آمیز در نسخه‌های اینسایدر، به نسخه‌های پایدار ویندوز ۱۱ اضافه شود.