سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کشف 3 توله شیر و 4 قرقاول مونال غیرمجاز در نایین

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 27 مهر 1403 - 21:47
با هوشیاری پرسنل نیروی انتظامی شهرستان نایین، سه توله شیر و چهار قرقاول مونال که به صورت غیرقانونی در حال جا به جایی بودند، کشف و تحویل اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان شد.
حفاظت،اداره،وحش،شير،توجه،نايين،توله،تحويل،مديريت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نایین، مریم امیدی رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: سه توله شیر سفید و 4 قرقاول مونال در ایستگاه بازرسی شهید شرافت نایین توسط مأموران نیروی انتظامی توقیف و تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین شد.
پس از آن طی هماهنگی اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش وحش اداره کل، توسط کارشناس این بخش تحویل باغ وحش صفه شد.
وی افزود: در ابتدای تحویل، وضعیت جسمانی توله های شیر بسیار نامناسب بود، بطوریکه سریعا تحت درمان و تزریق سرم قرار گرفتند.
در حال حاضر توله ها نیاز به مراقبت دقیق و شبانه روزی دارند تا وضعیت آن ها به حالت پایدار برسند.
وی تصریح کرد: با توجه زمان طولانی و نحوه غیر استاندار حمل دچار تب حمل و نقل (motion sikness) و کاهش شدید آب بدن(dehydration) شده بودند.
به مجرد مشاهده عوارض یاد شده و با توجه به ضعف شدید بدنی تحت درمان سرم درمانی و تقویتی انجام گرفت.
رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش بیان کرد: پس از حدود دو ساعت از انجام عملیات درمانی بهبودی نسبی حاصل شد به گونه ای که توانایی شیر خوردن محدود پیدا کردند.
از بین سه قلاده شیر، یک قلاده وضع وخیم تری دارد.
گفتنی است هر دو این گونه ها جزء گونه های کمیاب بوده و مورد توجه متخلفان شکار و صید هستند و به مبالغ قابل توجه بصورت غیرقانونی خرید و فروش می‌شوند.
انتهای پیام/