سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

انتقال ۱۷ زندانی ایرانی از گرجستان به داخل کشور

مشرق | بین‌الملل | جمعه، 27 مهر 1403 - 22:40
۱۷ زندانی ایرانی از گرجستان به داخل کشور بازگردانده شد تا از طریق کمیته انتقال محکومین برای ادامه حبس به دستگاه قضایی معرفی شوند.
انتقال،گرجستان،محكومين،نفر،كشور،تفليس

به گزارش مشرق، در چارچوب همکاری‌های متقابل جمهوری اسلامی ایران با دولت گرجستان و در نتیجه مذاکرات سفارت کشورمان در تفلیس، ۱۷ نفر از محکومین ایرانی زندان‌های گرجستان امروز جمعه ۲۷ مهر ماه برای ادامه حبس به کشور بازگشتند.
این افراد از طریق کمیته انتقال محکومین برای ادامه حبس به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.
محمود ادیب، سفیر کشورمان در تفلیس در این خصوص گفت: در نتیجه مذاکرات انجام شده با وزرای امور خارجه و دادگستری گرجستان سرانجام موفق شدیم تا تعداد ۱۷ نفر از زندانیان ایرانی را با همکاری کمیته انتقال محکومین وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران به کشور منتقل کنیم.
وی با اشاره به آنکه انتقال این زندانیان به رغم فقدان موافقتنامه انتقال محکومین بین دو کشور انجام شده، افزود: انتقال این گروه دومین تجربه همکاری با دولت گرجستان پس از انتقال ۱۲۰ نفر در سال ۱۴۰۰ است و امیدواریم که به زودی گروه دیگری از زندانیان نیز برای ادامه حبس به داخل کشور منتقل شوند.
بنا بر این گزارش، همزمان با پیگیری های سفارت کشورمان در تفلیس سه نفر از هموطنان زندانی در گرجستان نیز روز پنج شنبه ٢۶ مهر ماه، مشمول عفو قرار گرفته و آزاد شدند.