سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مظلومیت غزه با زبان هنر به جهانیان ارائه شود

مهر | استان‌ها | جمعه، 27 مهر 1403 - 23:12
دیواندره- مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: مظلومیت غزه با زبان هنر به جهانیان ارائه شود.
ديواندره،فرهنگي،شهر،شهرهاي،حاضر،استان،پلاتو،مريوان

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر دریایی شامگاه جمعه در آئین افتتاح مؤسسه فرهنگی چهل چشمه در شهر دیواندره اظهار کرد: در حال حاضر در شهر زادگاه امام شافعی (رض) کشتار مردم بی گناه و بی دفاع توسط رژیم صهیونیستی در سکوت بی شرمانه قدرت‌ها جهانی صورت می‌گیرد، اما هنرمندان با زبان هنر این مظلومیت را به تصویر و در هنر خویش بازتاب دهند.
وی افزود: شهر دیواندره دارای ظرفیت‌های فرهنگی و هنری زیادی است، توسعه فرهنگی منوط به زیرساخت‌ها این عرصه است که در حال حاضر با وجود پلاتو و مجتمع دیواندره شرایط لازم برای توسعه فرهنگی فراهم شده است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اضافه کرد: به زودی جشنواره ششم تئاتر طنز دیواندره با گستره منطقه‌ای کلید خواهد خورد.
وی ضمن اشاره به نهضت پلاتوسازی در استان گفت: به حمد و رضای خداوند متعال در حال حاضر برای همه شهرهای استان پلاتوی چند منظوره و مجهز در نظر گرفته شده و بعضی از آنها همچون شهرهای بیجار، سقز و دیواندره تکمیل شده است و در شهرهای دیگر پروژه ساخت پلاتو به صورت جدی در حال ساخت است.
وی برگزاری جشنواره تئاتر مریوان را نشان از امنیت پایدار دانستند و اذعان داشت: جشنواره‌ها علاوه بر مزیت‌های فرهنگی و هنری و گردشگری و به‌طور کلی اقتصادی از امنیت پایدار در نقطه صفر مرزی شهر مریوان حکایت می‌کند.