سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نظام سلامت غزه در حال نابودی است

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | جمعه، 27 مهر 1403 - 23:52
یک مقام در وزارت بهداشت غزه از افزایش شدید تعداد مجروحان و کمبود منابع برای درمان و حتی تغذیه آنها خبر داد.
غزه،شمال،درمان،محاصره،كادر،غذا،بيمارستان،منطقه،جباليا

«مروان الحمص» مدیر بیمارستان‌های صحرایی در وزارت بهداشت غزه می‌گوید که سیستم بهداشتی در این منطقه «در حال نابودی و ویران شدن» است و مجروحان بدون اینکه فرصتی برای درمان شدن پیدا کنند، جان خود را از دست می‌دهند.
به گزارش الجزیره، او در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که نیرو‌های صهیونیست در حال نابود کردن شمال غزه هستند و از جامعه جهانی خواست قبل از اینکه دیر شود، این منطقه را نجات دهند.
این مقام فلسطینی هشدار داد که بیمارستان به ویژه قسمت نوزادان بسیار شلوغ است و کادر درمان به دلیل شمار بالای افراد مجروح نمی‌توانند به همه افراد رسیدگی کنند.
الحمص در انتها به کمبود شدید غذا در میانه محاصره اشاره کرد و گفت مردم، مجروحان و کادر درمان چیزی برای خوردن ندارند.
نیرو‌های صهیونیست طی روز‌های گذشته حملات در شمال غزه را افزایش داده و تعداد زیادی تانک را در این منطقه مستقر کرده‌اند.
دفتر حقوق بشر سازمان ملل در خصوص حملات اخیر ابراز نگرانی کرده و می‌گوید که به نظر می‌رسد (رژیم) اسرائیل در حال جدا کردن شمال غزه از بقیه مناطق آن است.
ساکنان شمال غزه می‌گویند که نیرو‌های اسرائیلی عملا «بیت حانون» «جبالیا» و «بیت لاهیا» را محاصره کرده و مانع ورود و خروج افراد می‌شوند.
محاصره غذایی و دارو نیز تشدید شده و مقامات بین‌المللی نگران تمام شدن ذخایر اندک غذا در شمال غزه هستند.
«حسام ابوصفیه» مدیر بیمارستان کمال عدوان روز چهارشنبه هشدار داد که این بیمارستان حتی توانایی تامین روزانه یک وعده غذا برای کادر درمان خود را ندارد.
ساکنان جبالیا و دو شهر مجاور عصر امروز گفتند که که خدمات ارتباطی و اینترنت در شمال غزه قطع شده و عملیات امداد و نجات را مختل کرده است.
مترجم: زهرا نجفی