سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شهید یحیی سنوار یک رهبر تراز برای جنبش مقاومت فلسطین بود

باشگاه خبرنگاران | سیاسی | شنبه، 28 مهر 1403 - 06:06
نماینده مجلس گفت: یحیی سنوار یک رهبر تراز برای جنبش مقاومت فلسطین بود و تمام ویژگی‌های یک رهبر شایسته در حوزه مقاومت را داشت.
فلسطين،مقاومت،رژيم،يحيي،صهيونيستي،مسير،مجلس،حماس،شهادت،شهيد، ...

ابوالفضل ظهره‌و‌ند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره شهید یحیی سنوار گفت: من کارشناس مسائل فلسطین نیستم، اما به‌عنوان یک فردی که اخبار تحولات بین‌الملل را دنبال می‌کنم آقای یحیی سنوار یک رهبر تراز برای جنبش مقاومت فلسطین بود.
وی ادامه داد: فلسطین بیش از ۷۰ سال است که در مسیر مبارزه با انواع و اقسام سرکوب و مشکلات متعدد از طرف رژیم صهیونیستی مواجه بوده و حتی در مقاطعی شاهد بودیم که موضوع فلسطین در مسیر حذف از معادلات منطقه‌ای بود به‌ویژه در تحولاتی که در سوریه شاهدش بودیم مسئله فلسطین کاملا در حال کمرنگ شدن بود.
اتصال موضوع فلسطین در بستر جریان مقاومت با محوریت ایران یک نقطه عطف بود و در این نقطه عطف نقش آقای سنوار در رهبری میدانی مبارزه با رژیم صهیونیستی بسیار بسیار تراز بالایی داشت و تمام ویژگی‌های یک رهبر شایسته در حوزه مقاومت را داشت.
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس بیان کرد: شهید سنوار شناخت بسیار خوبی از رژیم صهیونیستی داشت؛ بیش از ۲۰ سال در زندان‌های این رژیم با روانشناسی، مسائل و رویکرد‌های دشمنان آشنا شده بود و فردی مومن، متعهد و معتقد بود و می‌دانست مسیر مذاکره و آن مسیری که جریان فتح دنبال کرد نتیجه‌ای ندارد بلکه بایستی در مسیر مقاومت و مبارزه، حقوق فلسطین را استیفا کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: در این مدتی که آقای یحیی سنوار پس از شهید هنیه رهبری سیاسی حماس را برعهده گرفت به شایستگی مقاومت را ادامه داد و توانست در خلال یک سال یک ارتش تا دندان مسلح را با پشتیبانی آمریکا و ناتو عملاً از کار بیندازد و این یک وجه الهام‌بخش هم برای حوزه مقاومت و هم برای فلسطینی‌هایی است که شاید در مقاطعی از آینده ناامید بودند.
ظهره‌و‌ند ادامه داد: امروز می‌توان گفت یحیی سنوار خود را تکثیر کرده و قطعاً در آینده نزدیک شاهد سنوار‌های متعددی خواهیم بود که با شیوه رهبری و مبارزاتی این شهید آشنایی دارند و برخلاف آنچه صهیونیست‌ها تصور می‌کنند که با شهادت آقای سنوار از مقاومت فلسطین رها شدند تازه آغاز مسیر آزادسازی کامل فلسطین از سلطه و سرکوب رژیم جنایتکار اسرائیل است.
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس تصریح کرد: مسئله مقاومت هم حوزه میدانی را در بر می‌گیرد و هم از یک پشتوانه معرفتی و اعتقادی لذا مسئله فلسطین در روند سازش به جایی نمی‌رسد که این را حماس نشان داد و قطعاً با شهادت یحیی سنوار انتظار داریم مردم فلسطین با خودباوری که در طی این یک سال با مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی به‌دست آوردند بتوانند آینده روشن‌تری در مقاومت و آزادسازی سرزمین‌های اشغالی داشته باشند.
وی گفت: مسئله آتش‌بس را باید از این زاویه هم نگاه کنیم که رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها بسیار نگران آینده اسرائیل هستند و با شرایط بسیار دشواری در مقابل مقاومت حتی بعد از شهادت سید حسن نصرالله مواجه هستند بنابراین الان می‌توانند بر روی شهادت آقای سنوار و همچنین سید حسن نصرالله مانور بدهند که ما به اهداف خود رسیدیم و پیروزی به‌دست آوردیم و به‌عنوان پیروز می‌توانیم بگوییم که آتش‌بس داشته باشیم، اما قطعاً جریان مقاومت به آتش‌بسی که بخواهد منافع و مطالبات مقاومت را زیر پا بگذارد تن نخواهد داد، چون آتش‌بسی را می‌پذیرد که خارج شدن کامل رژیم صهیونیستی از غزه باشد و جنایت علیه مردم فلسطین متوقف شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: بحث جانشینی خالد مشعل در حماس و یا محمد سنوار بردار یحیی سنوار با مردم فلسطین است و باید ببینیم که شورای مرکزی و اعضای حماس چه فردی را به‌عنوان جانشین پیشنهاد می‌کنند و این تصمیم را باید مردم فلسطین بگیرند.