سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کره شمالی لاشه پهپاد ارسال شده از کره جنوبی را کشف کرد

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | شنبه، 28 مهر 1403 - 08:41
خبرگزاری مرکزی کره از کشف لاشه یک پهپاد شناسایی متعلق به کره جنوبی در پیونگ یانگ خبر داد.
كره،جنوبي،شمالي،پيونگ،يانگ،اكتبر،شناسايي

خبرگزاری مرکزی کره (KCNA) امروز شنبه با استناد به بیانیه سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی درباره سقوط یک پهپاد گزارش داد که کره شمالی بقایای حداقل یک پهپاد را که ظاهراً از کره جنوبی ارسال شده بود، کشف کرده است.
خبرگزاری مرکزی کره گفت که در ۱۳ اکتبر دفتر امنیتی شهرداری پیونگ یانگ در وزارت امنیت عمومی بقایای یک پهپاد سقوط کرده را در منطقه‌ای در پایتخت پیدا کرد و افزود که تحقیقات نشان می‌دهد که این پهپاد «سبک دوربرد» برای شناسایی بوده است.
این رسانه همچنین فاش کرد که این پهپاد از همان نوع پهپادی است که در مراسم بزرگداشت روز نیرو‌های مسلح کره جنوبی در اول اکتبر به نمایش گذاشته شد.
پیشتر، وزارت امور خارجه کره شمالی اعلام کرد که کره جنوبی برای پخش اعلامیه‌های تبلیغاتی، پهپاد‌هایی را بر فراز پیونگ یانگ به پرواز در آورده است و این هواپیما‌ها شب‌های سوم، نهم و دهم اکتبر (۱۲، ۱۸ و ۱۹ مهر) در آسمان پایتخت شناسایی شدند.
این وزارتخانه همچنین گفت که کره جنوبی حاکمیت «مقدس» کره شمالی را نقض و امنیتش را تهدید کرده است و این پرواز‌ها اقدام تحریک آمیز و خطرناک هستند که می‌تواند منجر به یک درگیری مسلحانه و حتی جنگ شود.
طبق اعلام پیونگ یانگ، اگر پهپاد‌های کره جنوبی بار دیگر در خاک کره شمالی شناسایی شوند، نیرو‌های این کشور تمام ابزار‌های حمله که قابلیت نابودی طرف جنوبی مرز و ارتش سئول را دارد آماده خواهد کرد و بدون هشدار پاسخ خواهد داد.
مترجم: پورکند