سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ایجاد یک شهرستان در نزدیکی اصفهان صلاح نیست

مهر | استان‌ها | شنبه، 28 مهر 1403 - 08:41
اصفهان_شهردار شهر ابریشم گفت: ایجاد یک شهرستان در نزدیکی شهر اصفهان به صلاح نیست و ایجاد "شهرستان دُرچه" در حد یک پیشنهاد به شورای شهر بوده است.
شهر،كارخانه،شهرستان،ابريشم،اصفهان،خميني،انتقال،فلاورجان،ايرا ...

سید رضا ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ساکنان شهر دُرچه از شهرستان خمینی شهر و ساکنان شهر زازرون از شهرستان فلاورجان طرح جدا کردن شهر دُرچه را از شهر خمینی شهر دادند.
وی بیان داشت: در همین راستا پیشنهادی به شورای شهر شهرستان شد که اگر شهر ابریشم هم به شهر دُرچه ملحق شود می‌توان شهرستانی به نام دُرچه یا هر نامی دیگر منشعب از شهر فلاورجان و خمینی شهر تشکیل داد.
شهردار شهر ابریشم مطرح کردن این موضوع و پیشنهاد را در این برهه از زمان را بی نتیجه خواند و گفت: این پیشنهاد صرفاً در حد طرح یک موضوع بوده است.
وی ادامه داد: ایجاد یک شهرستان در نزدیکی شهر اصفهان به صورت مجزا به صلاح نیست و وزارت کشور نیز موافقت نخواهد کرد.
ابطحی تاکید کرد: ترجیح بر این است که الحاق شهر ابریشم به اصفهان صورت بگیرد نه شهرستان دیگری.
شهردار ابریشم با بیان اینکه وجود صنایع آلاینده در پیرامون این شهر همچون کارخانه «سیمان اصفهان»، کارخانه استخراج و فرآوری سُرب و روی و همچنین کارخانه «ایرانیت» آسیب زیادی بر سلامت مردم وارد کرده است گفت: علیرغم واگذاری زمین برای انتقال کارخانه سیمان اصفهان به شهرستان شهرضا و همچنین تحویل یک معدن برای تأمین ماده اولیه اما هنوز عزم جدی از سوی متولیان آن برای انتقال این کارخانه وجود ندارد.
وی افزود: اگرچه کارخانه ایرانیت به دلیل استفاده از «آزبست» در تولید ورق و لوله‌های سیمانی و ایجاد مشکلات بهداشتی و زیست محیطی حدود ۱۲ سال پیش تعطیل شد اما مردم شهر ابریشم همچنان گرفتار آلایندگی ناشی از بقایای آن کارخانه هستند و انتقال باقیمانده آن به مکان دیگر هم امکانپذیر نیست چون موجب انتشار حجم زیادی از آلودگی درمنطقه می‌شود و تثبیت آنها نیز هنوز در دفتر فنی استانداری به نتیجه نرسیده است.
وی گفت: متأسفانه عوارض آلایندگی صنایع پیرامون این شهر که به سلامت مردم این شهر آسیب وارد می‌کند به صورت متمرکز به حساب خزانه واریز و بر اساس جمعیت بین شهرهای استان اصفهان توزیع می‌شود.