خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فقر امتحانی سخت تر از آتش نمرود است

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 00:18
قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: روایت آمده اگر خداوند می خواست حضرت ابراهیم (ع) را با چیزی سخت تر از آتش نمرود امتحان کند، با فقر امتحان می کرد.
صبر،فرحزاد،فقر،حضرت،اشاره،نمرود،جهنم،حرم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد شامگاه دوشنبه در مراسم حرم مطهر حضرت معصومه (س) که در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد در سخنانی گفت: وای به حال افرادی که تمکن مالی دارند و می‌توانند کمک کنند، اما کمک نمی‌کنند و در روایت داریم انسان سخاوتمند حتی اگر کافر هم باشد به جهنم نمی‌رود ولی آدم با ایمان اگر بخیل باشد به جهنم می‌رود.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه سختی فقر از آتش نمرود هم بیشتر است اظهار کرد: در روایت آمده است که اگر خداوند می‌خواست حضرت ابراهیم (ع) را با چیزی سخت‌تر از آتش نمرود امتحان کند، با فقر امتحان می‌کرد.
سخنران حرم بانوی کرامت بیان کرد: استقامت و مقاومت در اطاعت از خدا، ترک معصیت و صبر بر مصیبت‌ها ازصفات بسیار مهم مؤمنین است.
حجت الاسلام فرحزاد با اشاره به اینکه پیامبر (ص) سختی‌های زیادی تحمل کردند، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید، ما اجر صابران را بدون حساب و کتاب می‌دهیم.
وی با اشاره به اینکه یک نوع صبر، صبر در مشکلات اقتصادی است که خیلی هم سخت است، تصریح کرد: فقری که خودخواسته و بر اساس تنبلی باشد، مذموم است اما فقر ناخواسته را باید تحمل کرد.
حجت‌الاسلام فرحزاد افزود: در روایتی از امام باقر (ع) داریم که آن حضرت فرمودند، اهل صبر بدون حساب و کتاب وارد بهشت می‌شوند.