خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مقامات کره شمالی اعزام نیرو به روسیه را تکذیب کردند

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 10:44
هیات کره شمالی در سازمان ملل ادعای کره جنوبی درخصوص اعزام سرباز از پیونگ یانگ به روسیه را شایعه‌ای بی‌اساس خواند.
كره،سئول،شمالي،روسيه،اوكراين،جنوبي،اساس،گزارش

مقامات کره شمالی ارسال نیرو به روسیه برای حمایت از این کشور در جنگ اوکراین را تکذیب کردند، در حالی که نماینده پیونگ یانگ در سازمان ملل اعلامیه سئول در این زمینه را شایعه‌ای بی اساس توصیف کرد.
براساس گزارش النشره، یک نماینده کره شمالی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که شامگاه دوشنبه در نیویورک برگزار شد، اعلام کرد: با توجه به اصطلاح همکاری‌های نظامی با روسیه، هیات ما نیازی به اظهار نظر در مورد این کلیشه‌ها و شایعات بی اساس احساس نمی‌کند.
وی افزود: آنچه سئول اعلام کرد با هدف تحریف تصویر جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) و تضعیف روابط مشروع و دوستانه و پیوند‌های همکاری بین دو کشور مستقل است.
بر اساس آنچه وزارت امور خارجه کره جنوبی گزارش داد، روز دوشنبه، کره جنوبی سفیر روسیه در سئول را احضار کرد و خواستار خروج فوری سربازانی شد که به گفته سئول، پیونگ یانگ برای حمایت از مسکو در جنگش علیه اوکراین اعزام شده بودند.
در راستای همین ادعا به گزارش یونهاپ به نقل از یک منبع دولتی، کره جنوبی در حال بررسی گزینه اعزام یک تیم نظامی به اوکراین برای نظارت بر فعالیت نیرو‌های کره شمالی است که ادعا می‌شود به روسیه کمک می‌کنند.
مترجم: مینا عظیمی