خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نامه دفاتر بسیج دانشجویی به وزیرعلوم درباره روسای دانشگاه

تسنیم | سیاسی | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 10:45
8 دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران در نامه ای خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نکاتی را درباره انتصابات اخیر دانشگاه ها مطرح کردند.
دانشگاه،نهاد،علم،قدرت،اسلامي،انتصابات،ثروت،خلق

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، 8 دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در نامه‌ای خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نکاتی را درباره انتصابات اخیر دانشگاه‌ها مطرح کردند.
در بخشی از این نامه آمده است:
دانشگاه به عنوان مهم‌ترین و اثرگذارترین نهاد تولید علم و تربیت انسان در جامعه امروز، متاسفانه در عرصه‌های مختلف توسط متفکرین و مسئولین امر مغفول مانده است‌.
گذر از وضع موجود که نهال پرورش یافته دانشگاه غربی در خاک جمهوری اسلامی با نگاه ناسازگار تمدن غربی به انسان و علم است‌، نیازمند فهم این نهاد مهم و درک آسیب‌های جدی در ضعف راهبردی نسبت به آن است.
آنچه انقلاب اسلامی از دانشگاهِ خود طلب می‌کند، متفاوت از نگاهی است که دانشگاه را صرفا محلی برای خلق ثروت از دانش، یا کسب قدرت برای سیاستمداران یا محلی برای دستیابی به اهداف سیاسی و اصحاب قدرت می بیند و تمام معادلات در نهاد علم را با مسئله ثروت و خلق قدرت می‌سنجد.
انتصابات رادیکال و نگاه حزبی سیاسی به جایگاه ریاست دانشگاه که قطعا محیط و فضای دانشجویی و حرکت تحولی دانشگاه را نیز تحت تاثیر خود قرار خواهد داد، خطر بزرگی است که گریبان‌گیر دولت و آینده نهاد علم در جمهوری اسلامی خواهد بود.
متن این نامه به شرح ذیل است:
انتهای پیام/