خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آغاز پروازهای حج از فرودگاه بیرجند/ اعزام 263 زائر به عمره

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 10:46
مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی گفت: پس از حدود 10 سال  و با انجام نخستین پرواز عمره  مفرده، عملیات اعزام زائران  این استان از فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند به مقصد جده آغاز شد.
فرودگاه،پرواز،جده،عمره،بيرجند،عمليات،زائران،حج

عظیم طهماسبی در حاشیه نخستین پرواز حج عمره از فرودگاه بین‌المللی شهیدکاوه بیرجند به مقصد جده اظهار داشت: پس از چند سال محدودیت در انجام پروازهای عملیات عمره ، نخستین پرواز عمره مفرده از فرودگاه شهید کاوه بیرجند به مقصد جده انجام شد؛ این پرواز فرودگاه شهید کاوه بیرجند را به مقصد فرودگاه جده عربستان ترک کرد.
مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی به تعداد زائران اعزامی به سفر حج عمره اشاره کرد و افزود: در این پرواز حدود 263 زائر به عمره مفرده مشرف می‌شوند، از زمانی که این برنامه‌ریزی انجام شد، اداره کل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با کلیه امکانات خود زمینه‌های لازم در بحث ارز مسافری و همچنین سایر خدمات مورد نیاز برای انجام پرواز را انجام داده است.
وی از اعزام دو کاروان به سفر حج خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا دو کاروان زائران شهرستان‌های بیرجند وطبس نهبندان حضور دارند؛ همچنین در بحث عملیات برگشت حجاج نیز حدود 10 روز بعد از اعزام، یعنی 10 آبان ماه از شهر مدینه به سمت فرودگاه شهید کاوه بیرجند پرواز انجام خواهد شد.
طهماسبی به اعزام زائران در آینده اشاره کرد و اظهار داشت: پرواز بعدی به مقصد جده نیز طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری پنجم آذرماه انجام خواهد شد؛ همچنین در صورت وجود تقاضا در استان و همکاری سازمان حج و زیارت در استان برای پروازهای بعدی نیز برنامه‌ریزی لازم صورت خواهد گرفت.
مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی گفت: در مدت انجام این پروازها اداره کل فرودگاه های خراسان جنوبی به صورت 24 ساعته فعال و در خدمت زائران خواهد بود؛ در پرواز‌های رفت به دلیل اینکه باید سریع‌تر عملیات پرواز را انجام دهیم تا هواپیما در وقت مشخص در فرودگاه جده به زمین بنشیند بدرقه‌ای در عملیات رفت نداریم زیرا اگر زمان تعیین شده جابه جا شود ممکن است جرایمی متوجه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران شود‌؛ ان‌شالله در عملیات برگشت برای استقبال از زوار در خدمت همشهریان عزیزخواهیم بود.
انتهای پیام/255/.