خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برداشت 2700کیلو لوبیا از هر هکتار مزارع لرستان

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 10:46
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان برداشت 40هزار تن لوبیا از مزارع استان، میانگین برداشت این محصول در لرستان را 2700کیلوگرم در هر هکتار اعلام کرد.
لوبيا،لرستان،هكتار،برداشت،استان،كشت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سیدعماد شاهرخی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کشت انواع لوبیا در لرستان، گفت: حدود 14هزار و 300هکتار سطح زیر کشت این محصول در این استان است.
او با بیان اینکه حدود 50درصد از سطح زیر کشت لوبیای لرستان در ازنا واقع است، اضافه کرد: این شهرستان قطب تولید این محصول در این استان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: میانگین برداشت لوبیا در این استان 2700کیلوگرم در هر هکتار است و کشاورزان پیشرو نیز 5000 هزار کیلوگرم در هر هکتار برداشت کرده‌اند.
شاهرخی تأکید کرد: لوبیا از محصولات آب‌بر است، اما کشاورزان پیشروی لرستان با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آبیاری ضمن افزایش بهره‌وری از آب هزینه‌های مدیریت مزرعه را هم تا 50 درصد کاهش داده‌اند.
او با بیان صرفه‌جویی در مصرف بذر با استفاده از روش‌های فنی و علمی، یادآور شد: این اقدام صرفه‌جویی 25 میلیون‌تومانی هزینه‌ها را در هر هکتار به‌دنبال دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: سطح زیر کشت لوبیا در کشور 100 هزار هکتار با میانگین برداشت دو تن در هر هکتار است و 200 هزار تن لوبیا از این مزارع برداشت می‌شود.
شاهرخی بیان کرد: لرستان پس از استان فارس در جایگاه دوم تولید لوبیا در ایران است و پیش‌بینی می‌شود که 40هزار تن لوبیا از مزارع این استان امسال برداشت و روانۀ بازار مصرف شود.
انتهای پیام/644/.