خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

عراقچی: ایران و بحرین برای حل و فصل مشکلات حسن نیت دارند

تسنیم | بین‌الملل | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 10:46
وزیر خارجه با اشاره به اینکه هدف سفرها به کشورهای همسایه، مشورت های منطقه ای بود، اعلام کرد که احیای روابط ایران و بحرین و بازگشایی سفارت ها باید در یک روند تدریجی و با صبر و حوصله پیگیری شود و تا رسیدن به آن نقطه هنوز فاصله داریم.
بحرين،منطقه،عراقچي،جنايات،توقف،خارجه،وزير

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با خبرنگاران درخصوص جمع بندی سفر به منامه و دیدار و گفتگو با پادشاه و وزیر خارجه بحرین گفت: سفر به بحرین در ادامه سفرهای قبلی به منطقه به خصوص در حوزه خلیج فارس است که هدف اصلی ما هم مشورت‌ها و رایزنی‌ها در خصوص تحولات منطقه، بحث غزه و لبنان، تجاوزات رژیم صهیونیستی، لزوم‌ توقف این جنایات، رسیدگی به آوارگان و لزوم جلوگیری از افزایش تنش بود که ما در این روزها و در بحرین هم این موضوعات را داشتیم.
عراقچی با تاکید بر اینکه هدف سفرها، مشورت‌های منطقه‌ای بود، گفت: طبیعی است که در کنار مباحث مربوط به منطقه بحث‌های دیگر هم انجام شد.
ما با بحرین فعلا رابطه دیپلماتیک نداریم.
احیای روابط دو کشور و بازگشایی سفارت‌ها باید در یک روند تدریجی و با صبر و حوصله پیگیری شود و تا رسیدن به آن نقطه هنوز فاصله داریم.
وزیر خارجه اعلام کرد که در هر دو طرف ایران و بحرین حسن نیت برای حل و فصل مشکلات وجود دارد.
عراقچی در پایان با بیان اینکه دیدگاه‌های مشترکی بین ایران و بحرین وجود دارد، افزود: من فکر می‌کنم دیدگاه‌های مشترکی بین ما در خصوص لزوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی، محکومیت این جنایات، لزوم‌همکاری بین همه کشورهای منطقه برای رسیدن به آتش بس و توقف حملات وجود دارد.
انتهای پیام/