خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اد‌عای هریس: ترامپ پیروز شود، پوتین در کی‌یف جلوس می‌کند

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 11:40
نامزد حزب دموکرات برای انتخابات آمریکا ادعا کرد که در صورتیکه رقیب جمهوری‌خواه او پیروز شود، رئیس جمهور روسیه پایتخت اوکراین را نیز خواهد گرفت.
هريس،جمهور،رئيس،اوكراين،آمريكا،دونالد،معاون،انتخابات،چاپلوسي ...

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری از حزب دموکرات، بار دیگر مدعی شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور، در صورتی که رقیب او، دونالد ترامپ، در انتخابات پیروز شود، در پایتخت اوکراین جلوس خواهد کرد.
براساس گزارش آر تی، کامالا هریس در یک همایش انتخاباتی در میشیگان ادعا کرد: ترامپ اوکراین را مجبور خواهد کرد در نبرد با متجاوزان تسلیم شود و در عین حال حاکمیت خود را نقض کند، اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور شود، ولادیمیر پوتین در کی‌یف خواهد نشست.
به گفته معاون رئیس جمهور آمریکا، ترامپ به راحتی از طریق چاپلوسی دستکاری می‌شود.
هریس گفت: او به خود اجازه می‌دهد که به راحتی از طریق چاپلوسی از جمله توسط مستبدان در سراسر جهان، دستکاری شود.
هریس در مناظره تلویزیونی با ترامپ در سپتامبر گذشته اظهارات مشابهی را بیان کرد.
ترامپ در پاسخ گفت که هریس، علیرغم دیدار با رهبران اوکراین در کنفرانس امنیتی مونیخ در اوایل سال ۲۰۲۲، نتوانست از شروع درگیری در اوکراین جلوگیری کند.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است پنجم نوامبر برگزار شود.
جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد رقابت میان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و کامالا هریس معاون رئیس جمهور این کشور شانه به شانه و تقریبا مساوی است درحالی که هریس به عنوان نامزد دموکرات‌ها در حال از دست دادن جایگاه خود در میان رای دهندگان لاتین تبار و سیاه پوست است.
بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات روابط عمومی آسوشیتدپرس که روز دوشنبه منتشر شد، اکثر رای دهندگان در مورد اینکه آیا ترامپ یا هریس برای رسیدگی به مسائل اقتصادی خاص، از جمله بیکاری، هزینه خواربار و مسکن قابل اعتمادتر هستند یا خیر، اختلاف نظر دارند.
مترجم: مینا عظیمی