خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

وزرای کار و صمت به معادن ناایمن اجازه فعالیت ندهند

مهر | سیاسی | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 11:47
نماینده مردم نهبندان و سربیشه از وزرای کار و صمت خواست به معادن ناایمن اجازه فعالیت ندهند و وعده‌های داده شده به خانواده‌های جان باختگان حادثه معدن طبس تحقق یابد.
ايمني،معادن،شرايط،مجلس،حادثه،كميسيون،آموزش،توجه

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی نخعی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش مشترک کمیسیون صنایع و معادن، کمیسیون اجتماعی و کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در خصوص حادثه معدن ذغال سنگ طبس، گفت: از مسئولان مربوطه برای ورود به این حادثه به ویژه رئیس مجلس که از ابتدا ورود و جلسات متعددی را برگزار کرد تشکر می‌کنیم.
وی ادامه داد: زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که معادن را بدون ارتقای سیستم‌های ایمنی و توجه به ایجاد تغییرات در ایمنی مجدداً راه اندازی کنند.
در این رابطه ضروری است که وزرای کار و صمت اجازه این کار را ندهند و نباید به این معادن و سایر معادن ناایمن دیگر اجازه فعالیت داده شود.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس دوازدهم افزود: وعده‌هایی به خانواده‌های جان باختگان مانند مقرری و اعتای زمین داده شد اما هنوز عملیاتی نشده است و نیاز است این وعده‌های تحقق یابد؛ وزیر کار باید موضوع تخصصی قاعده‌های بازرسی کار را مورد توجه جدی قرار دهد زیرا شرایط احراز بازرسان کار رعایت نمی‌شود و افرادی که قرار است در واحد بازرسی کار فعالیت کنند باید شرایط لازم را داشته و آموزش‌های لازم را ببینند و همچنین باید مشوق‌هایی برای آنها پیش بینی شود تا انگیزه کافی برای کار را داشته باشد و سخت‌گیری در مورد احراز شرایط بازرسان امری مهم است و همچنین توجه به آموزش و تجهیزات ایمنی مهم بوده و استفاده از این تجهیزات نیازمند آموزش است، زیرا در حادثه طبس شاهد ضعف آموزش بودیم.
نخعی یادآور شد: آئین‌نامه ایمنی و قوانین و مقررات دقیق بوده و شرایط کارگاه‌ها با هم متفاوت و مدیریت ریسک باید مدنظر قرار بگیرد./