خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بازدید بیش از 6 هزار دانشجو از مناطق عملیاتی شمال‌غرب - تسنیم

تسنیم | سیاسی | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 11:52
بیش از 6 هزار دانشجو با حضور در اردوی راهیان نور شمال غرب کشور از مناطق عملیاتی این منطقه بازدید کردند.
دانشجويان،اردو،كشور،يادمان،كردستان،بازديد،غرب،شهداي،اردوي

سیدروح‌الله فضلی معاون اردویی سازمان بسیج دانشجویی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم با اشاره به برگزاری اردوی راهیان‌نور شمال غرب کشور طی هفته‌‌های اخیر اظهار داشت: اردوی دانشجویی راهیان‌نور شمال غرب کشور از 19 مهرماه آغاز و تا فردا دوم آبان‌ماه ادامه دارد.
وی با اشاره به حضور دانشجویان سراسر کشور در این اردو افزود: دانشجویان دانشگاه‌های مختلف از 29 استان کشور در این اردو شرکت کردند و بیش از 90 درصد آنها افرادی بودند که تاکنون به استان کردستان و شهرهای مرزی سفر نکرده بودند.
با توجه به اینکه جبهه کردستان و درگیری با گروهک‌های معاند در طول دفاع مقدس روایت متفاوت‌تری از جبهه خوزستان دارد و جنایات رخ داده در این جبهه درناک‌تر است، شنیدن این روایت‌ها توجه به موضوع امنیت پایدار در کشور و تلاش برای حفظ آن را در دانشجویان تقویت می‌کند.
فضلی خاطرشان کرد: بیش از 60 درصد شرکت‌کنندگان در اردو را دانشجویان جدیدالورود تشکیل‌ می‌دهند.
تقریبا از هر استان بیش از 150 نفر و حتی از برخی استان‌ها حدود 300 دانشجو در این اردو شرکت کردند.
بنای ما این بود بین 8 الی 9 هزار نفر از این اردو بازدید داشته باشند که تا‌کنون بیش از 6 هزار و 100 نفر به منطقه اعزام شدند.
وی با اشاره به اینکه حضور دانشجویان در منطقه کردستان دو روز بود و آنها از مناطق خارج از کردستان و یادمان‌هایی در ایلام و همدان نیز بازدید کردند، از بازدید دانشجویان از 12 یادمان در اردو راهیان نور غرب خبر داد و گفت: باشگاه افسران شهر سنندج، یادمان شهدای والفجر4، مرز باشماق، یادمان شهدای گمنام دریاچه زریوار، یادمان شهدای بیرانوند در شهرستان بانه، یادمان شهید بروجردی، شهید کاوه و همچنین مرز تمرچین از جمله یادمان‌هایی بود که از سوی دانشجویان در این اردو مورد بازدید قرار گرفت.
به گزارش تسنیم، اردوی راهیان نور غرب دانشجویان فردا به اتمام می‌رسد.