خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

گزارش رسانه‌های غربی از ضربه شهید السنوار به اسرائیل - تسنیم

تسنیم | بین‌الملل | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 11:52
رسانه های آمریکایی و انگلیسی در گزارش های جداگانه با اشاره به اینکه آخرین تصاویر زندگی یحیی السنوار، دروغ بودن اتهامات اسرائیل علیه او را فاش ساخت، تاکید کردند که او برای همیشه تبدیل به یک اسطوره و قهرمان شد و قوانین بازی را مقابل اسرائیل تغییر داد.
يحيي،اسرائيل،تصاوير،ارتش،مقاومت،حماس،گزارش،ادامه،نماد،اسرائي ...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در ادامه گزارش‌های رسانه‌های غربی و عبری درباره افشای دروغ‌های ارتش اسرائیل و اتهامات آن علیه شهید یحیی السنوار، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مقاله‌ای اعلام کرد که آخرین تصاویر منتشر شده توسط ارتش اسرائیل از یحیی السنوار، منجر به جلب حمایت‌های بیشتر برای مقاومت می‌شود و به معنای پیروزی حماس در نبرد روایت‌هاست.
شهادت السنوار دروغ بودن روایات ارتش اسرائیل را فاش کرد
این رسانه آمریکایی افزود: آخرین عکس‌هایی که از یحیی السنوار به جا مانده، احتمالاً منجر به تشدید حمایت‌ها و پیوستن اعضای بیشتری به مقاومت فلسطین خواهد شد.
بورلی میلتون ادواردز، نویسنده و کارشناس انگلیسی که کتاب «حماس: جنبش مقاومت اسلامی» را در سال 2010 تالیف کرده بود و به تاریخچه حماس می‌پردازد، در این مقاله که برای واشنگتن پست نوشته تاکید کرد: آخرین تصاویر یحیی السنوار، او را در کنار دیگر رهبران حماس و شخصیت‌های مقاومت فلسطین که دارای نفوذ بالایی هستند قرار می‌دهد.
این نویسنده انگلیسی تصریح کرد: حماس در نبرد روایات علیه اسرائیل پیروز شده است و تصاویر ثبت شده از یحیی السنوار، با ادعاهای مکرر ارتش اسرائیل در مورد پنهان شدن وی در زیر زمین کنار اسرای اسرائیلی و تبدیل کردن غیرنظامیان به سپر دفاعی برای خود، در تضاد آشکار است.
در ادامه این مقاله آمده است: مشخص شد که یحیی السنوار هرگز در تونل نبوده و هیچ اسیری در کنار او نبود و هیچ غیرنظامی فلسطینی هم آنجا وجود نداشت که نشان دهد یحیی السنوار از او به عنوان سپر دفاعی استفاده می‌کند.
محاسبات غلط ارتش اسرائیل با انتشار تصاویر شهادت یحیی السنوار
واشنگتن پست همچنین به نقل از شخصی که او را نزدیک به فرماندهان ارشد امنیتی اسرائیل توصیف می‌کرد، گزارش داد: ابتدا ارتش اسرائیل تصور می‌کرد که مخاطبان آن اسرائیلی‌ها هستند و با دیدن تصاویر آخرین لحظات مرگ یحیی السنوار خوشحال می‌شوند.
اما اتفاقی که افتاد همه را شوکه کرد؛ به طوری که در عرض چند ساعت، تصاویر منتشر شده توسط ارتش اسرائیل از یحیی السنوار، روی پوسترها و دیوارها در جنین و دیگر مناطق کرانه باختری منتشر شد.
این منبع افزود: همچنین کاربران عرب و کاربران در سراسر جهان در شبکه‌های اجتماعی با افتخار تصاویر یحیی السنوار را منتشر کرده و با اعلام اینکه او یک قهرمان واقعی بود، تاکید کردند راهش ادامه دارد.
در پایان گزارش واشنگتن پست آمده است: بنابراین می‌توان صراحتاً گفت که اسرائیل در جنگ روایات و جنگ تبلیغاتی شکست خورد و جزئیات ارائه شده توسط ارتش اسرائیل درباره آخرین لحظات زندگی یحیی السنوار، به تقویت روایت قهرمانی و اسطوره‌ای او کمک کرد.
یحیی السنوار نماد یک مبارز قهرمان را از خود برجای گذاشت و اسطوره شد
از طرف دیگر روزنامه انگلیسی گاردین هم در گزارشی به همین منظور اعلام کرد: تصاویر آخرین لحظات زندگی یحیی السنوار، تناقضات گزارش رسمی اسرائیل درباره او را آشکار کرد و بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت.
این رسانه انگلیسی افزود: مقاومت یحیی السنوار تا آخرین نفس خود در برابر نیروهای اسرائیلی، او را به نماد مقاومت تبدیل کرد.
او در آخرین دقایق قبل از مرگ خود لباس رزم به تن داشت و از هر وسیله‌ای که در کنارش بود برای مقابله با نیروهای اسرائیلی استفاده کرد و حتی در شرایطی که آخرین نفس‌هایش را می‌کشید، با یک چوب به پهپاد اسرائیلی حمله کرد.
در ادامه این گزارش آمده است: در اینجا باید به نحوه ترور شیخ «احمد یاسین» بنیانگذار جنبش حماس با موشک‌های شلیک شده از بالگرد در سال 2004 اشاره کنیم؛ زمانی که او بعد از اقامه نماز در یکی از مساجد غزه با ویلچر در حال حرکت بود و ارتش اسرائیل او را هدف قرار داد.
بعد از آن شیخ احمد یاسین تبدیل به نماد مقاومت در فلسطین شد و هنوز هم تصاویر او در نوار غزه و کرانه باختری دست به دست می‌شود.
گاردین ادامه داد: یحیی السنوار نماد یک مبارز قهرمان را از خود به جای گذاشت که در کشورهای مختلف او را با قهرمان‌های تاریخی خودشان مقایسه می‌کنند.
در این میان قطعه‌ای از شعر معروف محمود درویش، شاعر فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و کاربران معتقدند که محمود درویش در واقع این شعر را برای یحیی السنوار سروده بود؛ جایی که می‌گوید: «محاصره را محاصره کن راه فراری نیست.
بازوان قطع شده ات را بردار
و دشمنت را با آن بزن، راه فراری نداری
من در کنارت افتاده ام
مرا بردار و با من دشمنت را بزن
و اکنون آزادی آزاد».
گاردین در پایان گزارش خود تاکید کرد: امروز بعد از تجاوزات مداوم اسرائیل به نوار غزه و لبنان در میان سکوت و بی‌تفاوتی جامعه بین‌المللی، احساسات و اشتیاق به سمت شخصی مانند یحیی السنوار در میان مردم بیشتر می‌شود.
آخرین تصاویر یحیی السنوار به عنوان یک مبارز، جایگاه برجسته‌ای را در وجدان فلسطینی‌ها و حافظه جمعی آنها برای او به وجود می‌آورد؛ کسی که با وجود امکانات بسیار کم مقاومت فلسطین، توانست قوانین بازی را در مقابل اسرائیل تغییر دهد.
انتهای پیام/