خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حمایت از ایجاد شهرک‌های صنعتی غیردولتی در قم - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 11:53
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم گفت: از ایجاد و توسعه شهرک های صنعتی غیردولتی در استان قم حمایت و استقبال می کنیم.
صنعتي،قم،استان،دولتي،توسعه،توليد،صنعت،قانون،ايجاد،شركت،تسنيم

وحید آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درقم بیان کرد: شهرک‌های صنعتی غیردولتی از مزایایی برابر با شهرک‌های صنعتی دولتی برخوردارند و می‌توانند نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان ایفا کنند.
وی افزود: ما با تأثیر از قوانین موجود، از ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی غیردولتی در استان قم حمایت و استقبال می‌کنیم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم ادامه داد: ایجاد این شهرک‌ها، مهمترین شیوه برای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب در سال 1403 و جهش تولید با مشارکت مردم است.
وی گفت: بر اساس قانون تأسیس شرکت شهرک‌های صنعتی ایران، شهرک‌های صنعتی از حریم قانونی و استحفاظی شهرها و قانون شهرداری‌ها مستثنی هستند.
آشتیانی بیان کرد: واگذاری اراضی به متقاضیان و حدود و شرایط و نحوه عمل در این خصوص بر اساس آیین‌نامه اجرایی این قانون خواهد بود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم تأکید کرد: سیاست‌های راهبردی دولتی و غیر دولتی می‌تواند با همبستگی و همکاری مؤثر، به توسعه پایدار استان قم کمک کند.
وی اضافه کرد: شهرک‌های صنعتی غیر دولتی آماده جذب سرمایه‌گذاران در بخش تولید برق از طریق ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی هستند که شرایط و نحوه واگذاری زمین به زودی اطلاع رسانی می‌شود.
به گزارش تسنیم، بخش صنعت در قم یکی از نمونه‌های موفق فعالیت مردمی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است و تقریبا تمام واحدهای تولیدی استان به صورت غیر دولتی و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.
امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی،‌ در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده‌ را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات مورد نیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی است.
شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه درنزدیکی بازارهای بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب‌ و کارهای تولیدی مواجه‌ شده‌است.
در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.
انتهای پیام/