خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سهم کم سلامت از تولید ناخالص داخلی

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 12:40
وزیر بهداشت گفت: سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی کم است و نظام ارجاع با راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت دقیق اجرا خواهد شد.
سلامت،بيمه،منابع،افزايش،ناخالص،بهداشت،داخلي

محمد رضا طفرفندی وزیر بهداشت در مراسم روز ملی بیمه سلامت گفت: باید بازنگری در زمینه بهبود کارها و رفع مشکلات انجام شود.
در حوزه تامین منابع در کشور مشکلاتی وجود دارد و این مسائل سبب شده تا سهم سلامت در ایران کاهش پیدا کند و اکنون این سهم از تولید ناخالص داخلی ۴ درصد است.
وزیر بهداشت تاکید کرد: برای افزایش سهم سلامت باید به دنیال منابع پایدار باشیم و معتقدم که از منابع بهینه مصرف کرده و از هدر رفت منابع جلوگیری شود‌.
برخی مواقع با فراموشی هزینه های زیادی تحمیل می شود.
ظفرقندی تاکید کرد: در سال گذشته ۲۰ هزار مرگ و میر جاده‌ای در کشور داشته‌ایم و بخش عمده‌ای از این آمار با فرهنگ سازی برطرف خواهد شد.
موضوع پیشگیری مسئله مهمی است و سبک زندگی سالم را باید رعایت کنیم.
وی اضافه کرد: باید برای افزایش سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی باید نظام شبکه‌ای را گسترش و خدمات پیشگیری را افزایش دهیم و نظام ارجاع را به طور دقیق اجرا کنیم.
نظام ارجاع بدون پرونده الکترونیک سلامت به خوبی اجرا نمی‌شود.
وی افزود: در هیچ کشوری دو ام آی آر در هفته انجام نمی‌شود و در جهان با تولید ناخالص داخلی بالا بیماران یک ماه در انتظار ام آی آر خواهند بود.
وی افزود: بیمه سلامت کار بزرگی انجام داده و بار زیادی از بهداشت و درمان کشور بر دوش بیمه است و الان خدمات بیمه ها افزایش پیدا کرده است.