خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اخذ ۴۶ سند تک برگ برای حریم و بستر رودخانه‌های یزد در سال جاری

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 12:40
یزد - مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد از اخذ ۴۶ سند تک برگ برای حریم و بستر رودخانه های استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.
رودخانه،بستر،حريم،استان

به گزارش خبرنگار مهر، جواد محجوبی با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای قانون حدنگار، حفظ و حراست از اراضی حکومتی و بستر رودخانه و مسیل‌ها تعداد بیش از ۴۶ سند تک برگ به میزان ۳۸ هکتار برای حریم و بستر رودخانه های استان از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا به امروز اخذ شده است.
وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۵۱ سند تک برگ برای حریم و بستر رودخانه ها اخذ شده است، افزود: در مجموع بیش از ۷۸ هکتار از حریم و بستر رودخانه های استان دارای سنده شده است.
محجوبی ابراز کرد: استان یزد دارای ۲ هزار و ۷۸۶ کیلومتر رودخانه است که ۸۰۹ کیلومتر از رودخانه های استان مطالعه سراسری شده و در سامانه کاداست اداره ثبت، جانمایی شده است.
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد همچنین گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون تعیین حریم و بستر رودخانه های استان به میزان ۳۷ کیلومتر انجام شده است.
وی در پایان افزود: تعیین حریم و بستر باعث جلوگیری از ساخت و ساز های غیر مجاز در بستر و حریم رودخانه ها جهت کاهش وقوع حادثه می شود.