خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

صادرات فرآورده های نفتی بر عهده شرکت‌های دولتی تابعه وزارت نفت

مهر | اقتصادی | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 12:40
بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ صادرات فرآورده های نفتی بر عهده شرکت‌های دولتی تابعه وزارت نفت بوده است.
نفت،صادرات،بدهي،نفتي،واريز،مجوز،مذكور

به گزارش خبرنگار مهر، امروز سه شنبه اول آبان ۱۴۰۳ مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشور لایحه بودجه ۱۴۰۴ را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.
بر اساس تبصره ۳ - لایحه بودجه، نفت و روابط مالی آن با دولت شناسه بودجه‌ای ۷۰۴۳۳ (چ) صادرات فراورده‌های نفتی اصلی بنزین، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید، گاز مایع و سوخت هوایی صرفاً بر عهده شرکت‌های دولتی تابعه وزارت نفت بوده و پرداخت طلب شر کت‌های پالایش نفت در فرایند فروش خوراک به آنها و خرید فراورده‌های نفتی از آنها از طریق صدور مجوز صادرات فراورده‌های اصلی توسط این شرکتها بر اساس دستورالعملی است که به تصویب شورای اقتصاد می‌رسد.
وزارت نفت مکلف است بدهی شرکت‌های پالایشی به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها که به دلیل صادرات فرآورده‌های نفتی و یا صادرات فاقد مجوز در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ ایجاد شده است را وصول نماید.
در صورت عدم واریز بدهی مذکور تا انتهای خرداد، بدهی مذکور از زمان ایجاد با نرخ سود اعلامی هیئت عالی بانک مرکزی برای سپرده‌های بلند مدت افزایش می‌یابد.
منابع حاصل از این بند به ردیف.....
واریز می‌شود.