خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

چه خبر از آخرین روز جشنواره فیلم کوتاه؟

مهر | فرهنگی و هنری | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 12:52
پرونده اکران آثار چهل‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران در پردیس سینمایی ملت امروز سه‌شنبه اول‌ آبان بسته می‌شود.
ساعت،سالن،سانس،كوتاه،اكران،جشنواره،پرده،داستاني،آثار،حضور،رو ...

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری جشنواره، امروز سه‌شنبه یکم آبان و در پنجمین و آخرین روز از نمایش آثار چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران، فیلم‌های کوتاه داستانی «نومان»، «حنابندون»،‌ «لیمو از همه چیز خبر داشت»، «رئیس شمایی» و «هلیوس» در سالن‌های یک و سه پردیس سینمایی ملت در سانس ۱۳ نمایش داده می‌شوند.
این سالن‌ها همچنین از ساعت ۱۵:۳۰ میزبان مخاطبانی هستند که به تماشای فیلم‌های کوتاه داستانی «ئاسو»، «سر»، «شلال»، «شیفت» و «کشک‌های شور عزیز» می‌نشینند.
در سانس بعدی از ساعت ۱۸ در سالن‌های یک و سه باکس داستانی شامل فیلم‌های کوتاه «تفنگ چخوف»، «نیجریه»، «ژیله مو»، «بدرود پاریس»، «دوبیتو» و «گاوکش» اکران دارند.
«کم‌وبیش نامرئی»، «برهوت»، «بهش میگن منمنداس»، «تنها کنار هم»، «جوجه رنگی» و «مرخ» نیز آثاری هستند که در سانس ۲۰:۳۰ سالن‌های یک و سه نمایش داده می‌شوند.
در سالن‌های دو و پنج خانه جشنواره باکس فیلم‌های داستانی در پنجمین روز برگزاری رویداد در ساعت ۱۳ با نمایش فیلم‌های «حدود سیزده کیلوگرم»، «تانکر»، «روز خداحافظی»، «اهلی» و «رب زنبور عسل» ادامه پیدا می‌کند.
فیلم‌های کوتاه «خانه ماه»، «نسبتا خوشبخت»، «مرتد»، «کودکی»، «خسرو ۱۲۷» نیز در سالن‌های ۲ و ۵ از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ اکران می‌شوند.
در همین سالن‌ها و از ساعت ۱۸ فیلم‌های کوتاه داستانی «زا»، «سیزده سالگی»، «پس از پدر»، «چولیبولی»، «تونل»‌ و «گزنه» در بخش مسابقه ملی روی پرده می‌روند.
مخاطبان فیلم‌های داستانی همچنین می‌توانند در همین سالن‌ها در سانس ۲۰:۳۰ آثار «تبر»، «خرده سیاره»، «آپاترید»، «جشن هنر»، «شازده کوچولو»، «فیلمی که ساخته نشد» را تماشا کنند.
سالن ۹ پردیس ملت از ساعت ۱۳ به اکران فیلم‌های مستند «سرنوشت»، «آخرین خداحافظی»، «پورزال» و «بازگشت به لوگا» اختصاص خواهد داشت.
همین سالن از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ به اکران فیلم‌های کوتاه تجربی «عاشق و ساحر»، «سفیدی گوش خراش»، «طبیعت بی‌جان»، «ایلی‌ها»، «میکرو ارگانیسم»، «نیچیر»، «تحسین‌شده»،‌ «ملوث»، «۲۴جام»، «مخفف»‌ و «لوکوموتیو» می‌پردازد.
در سانس بعد سالن ۹ و از ساعت ۱۸ فیلم‌های کوتاه پویانمایی «کربت»، «باگ»، «باختن»، «نقطه»، «همنشین آبی»‌، «در سایه سرو» و «شاگرد حکیم» اکران می‌شوند.
در سانس پایانی سالن ۹ و از ساعت ۲۰:۳۰ فیلم‌های کوتاه مستند «جشن سیاه»، «فرشته‌ها»، «شرور» و «حلقه» روی پرده می‌رود.
سالن ۱۰ خانه جشنواره تهران نیز در روز پنجم میزبان مخاطبان علاقه‌مند به تماشای آثار بین‌الملل است.
در سانس ۱۳ این سالن فیلم‌های «سپیده‌دم»، «لنگور، مرد میمونی»، «دختری که روی برف راه‌رفت»، «شخصی دور»، «رویای آمریکایی» و «دوراهی» روی پرده می‌رود.
در سانس ۱۵:۳۰ فیلم‌های کوتاه «حسن ختام»، «بهترین روز زندگیم»، «باغ»، «سامنی»، «جوجه رنگی»، و «پرتقالی از یافا» اکران می‌شود.
در همین سالن و از ساعت ۱۸فیلم‌های بخش ویژه هوش مصنوعی از بخش بین‌الملل اکران می‌شود.
در سانس پایانی سالن ۱۰ هم امروز از ساعت ۲۰:۳۰ فیلم‌های «پیام»، «آوای ابرها»، «یک فیلم کوتاه درباره بچه‌ها»، «خانه»، «پرتقالی از یافا»، «امسال هالوین نداریم»‌، «شازده کوچولو»، «وعده صادق»‌و «عاتقه» از بخش شاخه زیتون اکران می‌شود.
امروز از ساعت ۱۳ در سالن ۶ هم نمایش‌های بخش بین‌الملل دنبال می‌شود و فیلم‌های «حادثه»، «درس شنا»، «دیزی»، «یک بیگانگی کامل»، «مسئولیت»‌ و «خلیج تایجی» روی پرده می‌رود.
در همین سالن و از ساعت ۱۵:۳۰ فیلم‌های بخش مسابقه سینمای بین‌الملل نمایش داده می‌شوند که فیلم‌های «تنها دشمن من»، «قلب‌های کوچک»، «آب‌نبات ترش»، «عزیزم امروز عیده»، «ناپیده شدن عجیب هم‌رزم کولیاکوف»، «کوه‌های متحرک» و «آبشار» در این بخش روی پرده می‌رود.
در سانس ۱۸ و از فیلم‌های بخش بین‌الملل هم فیلم‌های «شدیدا کوتاه»، «مزدور»، «زمین»، «یک فرصت دیگر»، «باتو هنوز حرف می‌زنم»، «هیچ‌کدام از آن‌ها» و «قصه خرس» ‌ در سالن ۶ اکران می‌شود.
«به جان خودم قسم»، «آخرین کلمه»، «چهار سوراخ»، «کانتور»، «خاطرات»، «قربانی ماه»، «اثر هنری»‌ از فیلم‌های بخش بین‌الملل هستند که در سانس ۲۰:۳۰ در سالن ۶ روی پرده می‌روند.
سالن ۸ امروز و از ساعت ۱۳ میزبان اکران فیلم‌های منتخب بین‌الملل ادوار گذشته جشنواره است که شامل «افسون زندگی»، «انضباط»، «آگورو»، «وحشی»، «برادری» و «نامه‌های زنان» می‌شود.
در سانس دوم این سالن و از ساعت ۱۵:۳۰ از فیلم‌های بخش استعداد نو، فیلم‌های کوتاه «دم دراز زرافه»،‌ «بی‌ثمر»، «نرموک»، «گره»، «اسکار»، «آنتراکت» و «خالده» روی پرده می‌رود.
در سانس ساعت ۱۸ این سالن فیلم‌های کوتاه «زیر خط میزان»، «داوین»، «تاری»، «جعبه سیاه»، «جفر» و «چالش» از بخش ویژه استعداد نو اکران می‌شود.
در سانس پایانی سالن ۸ هم از ساعت ۲۰:۳۰ فیلم‌های «نخ»، «دالکه»، «راز»، «کوتی»، «برقص» و «گدار» روی پرده خواهند رفت.
نشست‌های تخصصی روز پنجم جشنواره نیز در سالن شماره ۱۲ پردیس سینمایی ملت از ساعت ۱۰:۳۰ با حضور آی ار رحمان درباره موسیقی فیلم کوتاه، از ساعت ۱۳:۳۰ با حضور احمد الستی درباره ایده‌پردازی خلاق، از ساعت ۱۵:۳۰ با حضور بهنام بهزادی درباره واقعیت و فراواقعیت و از ساعت ۱۷:۳۰ با حضور علیرضا معتمدی درباره خیال‌پردازی و تولید به کار خود ادامه می‌دهد.
نشست‌های نقد و بررسی آثار مسابقه ملی جشنواره فیلم‌کوتاه تهران نیز امروز در سانس ۱۵ با بررسی آثار تجربی با حضور رامتین شهبازی، دنبال می‌شود.
در دو سانس ۱۹ و ۲۱:۳۰ آثار داستانی با حضور سعید قطبی‌زاده نقد و بررسی می‌شود.
همچنین نمایشگاه کتاب و سینما و نمایشگاه عکس جشنواره تهران نیز در پردیس سینمایی ملت میزبان مخاطبان رویداد چهل و یکم تهران است.
چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا ۲ آبان ۱۴۰۳ در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.