خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

هیئت رئیسه شورای شهر کرمانشاه به دلیل ازدحام اعضا انتخاب نشد

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 12:52
جلسه انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر کرمانشاه که قرار بود امروز برگزار شود، برخلاف جلسات گذشته به دلیل ازدحام اعضا برگزار نشد.
جلسه،هيئت،كرمانشاه،رئيسه،انتخاب،شوراي،شهر،زرافشاني،خسرو،اعضا

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، جلسه انتخاب هیئت رئیسه سال چهارم شورای شهر کرمانشاه قرار بود امروز با حضور نماینده فرماندار برگزار شود که به دلیل ازدحام اعضا و 12 نفره بودن شورا برگزار نشد و این در حالی است که انتخاب هیئت رئیسه در جلسات گذشته به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا انجام نشده بود.
در جلسه امروز شورای شهر خسرو زرافشانی، پوریا فخری، کامران ملکی، سالار احمدزاده، علی فتاحی طهنه، هاشم درویشی، رسول آزادی، احسان احسانی، احسان حیدریان، سیدپیمان موسوی، سیدمیثم موسوی اجاق و سیدحجت موسوی اجاق حضور داشتند و این در حالی است که اعضای شورای شهر کرمانشاه باید 11 نفر باشد.
با توجه به اینکه سلب عضویت خسرو زرافشانی با پایان حکم سلب عضویت یک ساله سیدحجت موسوی اجاق همزمان شده بود، علی فتاحی طهنه که به عنوان عضو علی‌البدل جایگزین موسوی‌اجاق شده بود، همچنان در شورای شهر کرمانشاه اما به عنوان جایگزین خسرو زرافشانی باقی ماند و فرمانداری کرمانشاه نیز برای جلسه امروز دعوتنامه‌ای را برای وی ارسال کرده بود.
از طرف دیگر روز گذشته دستور موقت برای بازگشت خسرو زرافشانی در سامانه ثبت شده و این عضو شورا نیز امروز در جلسه حاضر شده و بنابراین تعداد اعضا به 12 نفر رسید که براساس قانون امکان انتخاب هیئت رئیسه وجود نداشت.
انتخاب هیئت رئیسه سال چهارم شورای شهر کرمانشاه باید مردادماه انجام می‌شد، اما تاکنون به دلیل عدم حضور برخی از اعضا و به حدنصاب نرسیدن اعضای جلسه، هیئت رئیسه انتخاب نشده و بیش از 80 لایحه به این دلیل بر زمین مانده است.
این در حالی است که 28 مهرماه نیز قرار بود جلسه فوق‌العاده انتخاب هیئت رئیسه با حضور استاندار و در استانداری برگزار شود که به دلیل غیبت برخی از اعضا رسمیت پیدا نکرد و استاندار با اعضای شورا اتمام حجت کرد که به عنوان آخرین فرصت این جلسه باید سه‌شنبه یکم آبان‌ماه برگزار شود.
با توجه به اینکه جلسه امروز نیز به نتیجه نرسید مقرر شد فرمانداری عضویت علی فتاحی طهنه و خسرو زرافشانی را تعیین تکلیف و زمان جلسه بعدی برای انتخاب هیئت رئیسه را مشخص کند.
گفتنی است، عملکرد شورای شهر کرمانشاه بسیار مورد انتقاد مردم و مسئولان قرار گرفته و موضوع پیشنهاد انحلال شورای شهر کرمانشاه در هیئت حل اختلاف مرکزی نیز در حال پیگیری است.
انتهای پیام/