خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جشنواره و نمایشگاه هنرهای تجسمی ایثار برگزار می‌شود

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 12:58
زنجان-معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از برگزاری سومین جشنواره و نمایشگاه هنرهای تجسمی ایثار باخبر داد.
ايثار،آثار،ايثارگران،زنجان،شهادت،نقاشي،ارسال،فرهنگي،جهاد،اهد ...

به گزارش خبرنگار مهر، محمدکاظم سلامت صبح سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: از ابزار هنر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کند و جشنواره‌های مختلفی تدارک دیده شده که یکی از آن‌ها جشنواره و نمایشگاه هنرهای تجسمی است.
وی بسط، تعمیق و ترویج هنر ارزشمند و انقلابی در راستای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، تبیین نقش محور هنر مقاومت در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحکیم ارتباطات و مبادلات فرهنگی با موضوع «ایثار، جهاد و شهادت» و «همدلی اجتماعی» در سطح کشور و منطقه را از اهداف این جشنواره برشمرد.
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان بیان کرد: تشویق، ترغیب و حمایت از آفرینش گران هنرهای تجسمی با موضوع «ایثار و شهادت» و «انفاق و همدلی اجتماعی» و «جهاد و محور مقاومت»، ایجاد و بروز رسانی بانک اطلاعات هنرمندان هنرهای تجسمی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر اهداف است.
وی ادامه داد: همچنین گسترش زمینه‌های فکری و فرهنگی در جهت تولید آثار فاخر و ارزشمند هنری با هدف ارتقای بینش و آگاهی جامعه به‌عنوان مخاطب اصلی این‌گونه آثار هنری و ایجاد جریان سازی گفتمان ارزشی- اجتماعی در این زمینه و کشف و حمایت از استعدادهای جوان از جمله اهداف تعیین شده است.
سلامت خاطرنشان کرد: موضوعات جشنواره شامل ایثار- شهدا و ایثارگران، ایثار- مادران و همسران معظم شهدا، و ایثارگران، ایثار- عفاف، حجاب و سبک زندگی در مکتب ام الشهدا.
ایثار – شهدای امنیت، نخبگان علمی و جهاد تبیین، ایثار-شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم می‌شود.
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان افزود: ایثار – بانوان عاشورایی، ایثار- فرهنگ فاطمی و رسالت امروز، ایثار – در دروان معاصر و سبک زندگی ایثارگرانه ایثار- شهدای گمنام و غریب و ایثار- فرزندان و کودکان شهدا نیز از موضوعات جشنواره است.
وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان در بخش دانش‌آموزی می‌توانند در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی و عکاسی شرکت کنند، عنوان کرد: بزرگسالان نیز می‌توانند آثار خود را در قالب نقاشی، تذهیب، مینیاتور، نقاشی خط، نقاشی دیجیتال، نقاشی خط دیجیتال، خوشنویسی، عکاسی، گرافیک (طراحی پوستر)، کاریکاتور و مجسمه سازی ارسال کنند.
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان آخرین مهلت ارسال آثار را ۱۵ آبان‌ماه خواند و گفت: اعلام نتایج منتخبان ۱۵ آذرماه است و نمایشگاه‌های منطقه‌ای در آذرماه و دی‌ماه برپا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان می‌توانند حداکثر ۱۰ اثر در هر رشته ارائه کنند، عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در چند رشته مختلف آثار خود را ارسال کنند اما تنها در یک رشته از مسابقات پذیرفته خواهند شد.
سلامت با بیان اینکه پذیرش و انتخاب آثار در همه رشته‌ها از طریق فایل‌های ارسال شده به آدرس‌های الکترونیکی نمایشگاه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان از زنجان باید آثار خود را به پست الکترونیک به نشانی tajasomiisaar2@gmail.com ارسال کنند.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های منطقه‌ای در چهار منطقه کشور به میزبانی استان‌های قزوین گلستان، یزد و فارس دایر می‌شود، یادآور شد: هنرمندان زنجانی در زیرمجموعه منطقه یک با سرگروهی استان زنجان قرار می‌گیرند.