خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بازپرداخت تعهدات با فروش فرآورده های مازاد در پالایشگاه آبادان

مهر | اقتصادی | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 12:58
بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۴ فرآورده‌های نفتی تولیدی پالایشگاه آبادان مازاد بر برنامه مصوب تولید معادل ۳۷۰هزار بشکه در روز دریافت خوراک را تا سقف دویست و سی میلیون یورو به فروش رساند.
پالايشگاه،سقف،مالي،طرح،خوراك،بازپرداخت،آبادان،مازاد

به گزارش خبرنگار مهر، امروز سه شنبه اول آبان ۱۴۰۳ مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشور لایحه بودجه ۱۴۰۴ را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.
بر اساس تبصره ۳ - لایحه بودجه، نفت و روابط مالی آن با دولت شناسه بودجه‌ای ۷۰۴۳۲(و) به شرکت دولتی تابعه ذی ربط وزارت نفت اجازه داده می‌شود.
فرآورده‌های نفتی تولیدی پالایشگاه آبادان مازاد بر برنامه مصوب تولید معادل ۳۷۰,۰۰۰ بشکه در روز دریافت خوراک را تا سقف دویست و سی میلیون (۲۳۰.۰۰۰.۰۰۰) یورو به فروش رسانده و پس از واریز به حساب شرکت نزد خزانه داری کل کشور وجوه حاصل را صرف بازپرداخت.
تعهدات طرح توسعه و تثبیت این پالایشگاه نماید.
همچنین در صورت افزایش خوراک دریافتی پالایشگاه آبادان به بیش از (۴۳۰.۰۰۰) بشکه در روز فروش فرآورده‌های نفتی تولیدی از این محل تا سقف مبلغ چهارصد و هفتاد میلیون (۴۷۰.۰۰۰.۰۰۰) یورو مازاد بر سقف مبلغ تعیین شده در صدر این بند صرفاً برای تأمین منابع مالی اجرای مرحله دوم طرح توسعه و تثبیت این پالایشگاه مجاز است.
در صورت استفاده از تأمین مالی خارجی برای تکمیل این طرح دولت مکلف به ارائه تضامین مربوط به بازپرداخت تسهیلات مزبور پس از تأیید شورای اقتصاد است.