خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بهبود برداشت گندم/ افزایش بهره‌وری گندم در قزوین - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 13:52
استاندار قزوین گفت: علی رغم عدم افزایش کاشت گندم ولی میزان برداشت نسبت به سال گذشته بهبود پیدا کرده است و این مهم نشان دهنده افزایش بهره وری در گندم است.
قزوين،حوزه،افزايش،استان،اعلايي،تنظيم،بازار،توام،گندم،تفاهم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی اعلایی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قزوین که امروز در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: آرامش به وجود آمده در استان قزوین در سایه تعامل توام با تفاهم بین دستگاه‌ها و فعالان بخش خصوصی به ویژه در حوزه تنظیم بازار بسیار ارزشمند است و باعث شده تا قزوین در این حوزه نسبت به برخی از استان‌های کشور کمترین چالش را داشته باشد.
وی ادامه داد: در برخی استان‌ها حوزه تنظیم بازار به ویژه در بخش مرغ و تخم‌مرغ توام با تنش و عدم تفاهم دنبال می‌شود و همین موضوع مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است، ولی خوشبختانه در استان آرامش وجود دارد.
استاندار قزوین، افزود: در حوزه مرغ استان به شرایطی منطقی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده رسیده است، در حالی که برخی از استان‌ها چنین وضعیتی وجود ندارد و مرغداران با مسائل مختلفی همراه هستند.
اعلایی بیان کرد: در حوزه نان و گندم اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و علی‌رغم عدم افزایش کاشت، ولی میزان برداشت نسبت به سال گذشته بهبود پیدا کرده است و این مهم نشان‌دهنده افزایش بهره‌وری در گندم است که اتفاقی نیست و ناشی از تدبیر و عملکرد مطلوب است.
وی تصریح کرد: فعالیت باشگاه‌های ورزشی فقط محدود به موضوعات اقتصادی نمی‌شود و ابعاد مختلفی را در بر می‌گیرد، متاسفانه برخی از این باشگاه‌ها که در فضاهای استیجاری مدیریت دائر هستند درگیر افزایش بی‌رویه اجاره بها شده‌اند که در این زمینه تعزیرات باید ورود جدی‌تری داشته باشد.
استاندار قزوین افزود: فعالیت‌های اقتصادی در حوزه ورزش در برخی از نقاط آسیب‌پذیر شاید توجیه آن چنانی نداشته باشند، اما برخی از ورزشکاران براساس احساس تکلیف در این مکان‌ها ورود کرده‌اند و نباید افزایش اجاره‌بها منجر به تعطیلی این باشگاه‌ها شود.
اعلایی خاطرنشان کرد: موجران همه واحدها از جمله باشگاه‌های ورزشی باید مورد نظارت قرار بگیرند و قانون افزایش 25 درصد را رعایت کنند، نظارت هم باید به صورت همه‌ جانبه انجام شود و این گونه نباشد که چند واحد رعایت کنند و چند واحد دیگر از این موضوع فرار کنند.
انتهای پیام/