خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تجلیل از 24 گروه برگزیده جشنواره ملی سرود آوای آدینه

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 13:52
در مراسمی با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و برخی مسئولان استان البرز، از 24 گروه برگزیده جشنواره ملی سرود آوای آدینه تجلیل شد.
سرود،گروه،رتبه،ساوجبلاغ،استان،جشنواره،جمعه،ملي،آواي،آدينه،دو ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حجت الاسلام مختاری امام جمعه ساوجبلاغ در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی سرود آوای آدینه که صبح امروز ‌در مجتمع فرهنگی ایثار کردان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت و شهدای محراب گفت: در روزگار جنگ روایت‌ها و رسانه‌ای و تقابل همه جانبه جبهه حق و باطل این توفیق را پیدا کردیم که برای دومین سال جشنواره ملی سرود آوای آدینه را برگزار کنیم.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به جهاد تبیین بیان کرد: 260 گروه که در این جشنواره شرکت کردند به ندای رهبر انقلاب لبیک گفتند و پا به عرصه جهاد تبیین گذاشتند تا میدان‌داری کنند و تکلیف خود را در این عصر و زمان به بهترین صورت انجام دهند.
امام جمعه ساوجبلاغ با بیان اینکه سرود ظرفیتی بی بدیل است که از مجموعه چند هنر تشکیل شده است و عمق و زمان اثرگذاری آن کم نظیر است، اضافه کرد: می‌توان از ظرفیت سرود در جهاد تبیین و اثرگذاری فرهنگی بر مخاطبان استفاده کرد.
مختاری گفت: در دومین جشنواره ملی سرود آوای آدینه 260 گروه از سراسر کشور شرکت کردند.
این جشنواره در دومین سال برگزاری سبقت ویژه‌ای از سایر جشنواره‌های ملی گرفته است.
برخی جشنواره‌های ملی سرود با سابقه 40 ساله شرکت کننده زیادی ندارند، اما آوای آدینه در دومین سال برگزاری با استقبال کم نظیری روبه‌رو شد.
وی اظهار داشت: دومین جشنواره ملی سرود آوای آدینه در بخش‌های آکاپلا، سرود پسران، سرود دخترا، پاتوقی، رأی مردمی و تک خوان برگزار شد.
امام جمعه ساوجبلاغ با تقدیر از هیئت داوران دومین جشنواره ملی سرود آوای آدینه گفت: هیئت داوران 520 اثر رسیده به دبیرخانه را با دقت مورد نقد و بررسی قرار دادند و در نهایت 24 گروه به عنوان برگزیده انتخاب شدند.
مختاری با اشاره به اینکه سرود همراه با موسیقی است و به دلیل برخی مسائل که باید رعایت شود امکان استفاده از ظرفیت آن در مساجد کم بود، ادامه داد: بخش آکاپلا که امسال بخش ویژه جشنواره ملی سرود آوای آدینه است قرار است این گره را باز کند.
در آکاپلا انسان هنرمند بی واسطه در این سرود است و حتی ابزار موسیقی هم واسطه ارائه انسان نمی‌شود.
وی تاکید کرد: آکاپلا گره ورود سرود به مسجد را باز خواهد کرد و روشنی چشم رهبر فرزانه انقلاب خواهد شد.
امام جمعه ساوجبلاغ با اشاره به استقبال خوب مردم سراسر کشور از بخش رأی مردمی جشنواره گفت: دراین بخش 93 هزار آرای مردمی اخذ شده است که نشان می‌دهد این جشنواره به دل خانه‌ها در شهر‌ها و روستا‌ها ورود پیدا کرده است.
مختاری گفت: پرچمدار استفاده از ظرفیت هنر برای تبیین اسلام و انقلاب مقام معظم رهبری هستند.
وی با بیان اینکه جشنواره با حمایت و هدایت ویژه حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و همدلی و همکاری فرماندار، شهردار، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ...
برگزار شد، اظهار داشت: در ساوجبلاغ همدلی حداکثری حاکم است که همه ید واحده برای خدمت به مردم هستیم و هر جایی که ضرورت اقدامی داشته همه در کنار هم قرار گرفته‌ایم.
همه این کار‌ها تحت اشراف آیت الله حسینی همدانی انجام گرفته است.
امام جمعه ساوجبلاغ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح ملی صبح رویش و پویش جمعه‌های دوست داشتنی گفت: امروز از پوستر این طرح ملی رونمایی خواهد شد که شامل چهار محور: «روز جمعه روز دعا و نیایش»، «خاطره اولین نماز جمعه»، «شیرین‌ترین و به یادماندنی‌ترین نماز جمعه» و «امام جمعه پدری مهربان» است.
مختاری در بخش پایانی سخنان خود گزارشی از ظرفیت‌های شهرستان ساوجبلاغ ارائه کرد و گفت: حوزه علمیه ساوجبلاغ با هدایت آیت‌الله حسینی همدانی پرجمعیت‌ترین حوزه علمیه استان است که در 10 پایه در سطح یک، دو و سه رتبه در رتبه اول استان قرار دارد.
حوزه علمیه ساوجبلاغ در آموزش در رتبه یازدهم و در پژوهش رتبه سی و سوم کشور قرار دارد که امید داریم به رتبه 10 کشوری برسیم.
وی افزود: قرارگاه قرآنی شهرستان ساوجبلاغ راه‌اندازی شده است و یک روز هفته در ساوجبلاغ قرآنی است که امیدواریم آن را توسعه دهیم.
هدف ما این است که در چهار سال آینده حداقل 500 حافظ قرآن در شهرستان ساوجبلاغ داشته باشیم و به سهم خود به فرمایش رهبر معظم انقلاب لبیک گفته باشیم.
امام جمعه ساوجبلاغ گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ساوجبلاغ در عرصه فرهنگی در بین 420 دانشگاه آزاد کشور رتبه هشتم را کسب کرده است.
آموزش و پرورش ساوجبلاغ نیز در رشد علمی رتبه اول استان البرز را کسب کرده است.
در عرصه ورزش نیز تیم مصلای ساوجبلاغ در سال گذشته رتبه دوم کشور را کسب کرده است.
برترین‌های دومین جشنواره ملی سرود آوای آدینه معرفی شدند
در "بخش اکاپلا" گروه اوای مهر طاها از استان اصفهان رتبه اول، گروه دختران آداک از استان گلستان رتبه دوم و گروه یاقوت از استان اصفهان رتبه سوم را کسب کردند.
همچنین گروه شورانگیز از استان خراسان رضوی شایسته تقدیر معرفی شد.
در "بخش سرود" پسران گروه سرود آفاق از استان گلستان رتبه اول، گروه سرود ققنوس از خراسان رضوی رتبه دوم، گروه سرود نورالشهدا از استان مرکزی رتبه سوم را کسب کردند.
همچنین گروه سرود موعود از خراسان رضوی و گروه سرود شهید فرجی از تهران شایسته تقدیر معرفی شدند.
در "بخش سرود دختران" گروه سرود نسیم صبا از استان چهارمحال و بختیاری رتبه اول، گروه آوای مهر طاها از استان اصفهان رتبه دوم و گروه مصباح الهدی از لارستان فارس رتبه سوم را کسب کردند.
همچنین گروه سرود خورشیدن نهان از خوزستان شایسته تقدیر معرفی شد.
در "بخش پاتوقی" گروه سرود ناطق از استان بوشهر رتبه اول، گروه نور البیان از خوزستان رتبه دوم، گروه ریحانه از تهران رتبه سوم، گروه نسیم صبا از چهارمحال و بختیاری رتبه چهارم و گروه نوید رتبه پنجم را کسب کردند.
در "بخش رأی مردمی" گروه سرود ساقی کوثر از استان بوشهر، گروه نورالبیان از خوزستان، گروه ناطق از تهران، گروه ندای ولایت از چهارمحال و بختیاری و گروه نجوا از قزوین رتبه های برتر را کسب کردند.
در "بخش تک خوان" آقایان مهدی جعفرزاده، حسین اسدالله پور، علیرضا ایمانی، حسین عرشی و همایون پیرزاده به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.
انتهای پیام/