خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

طراح نقشه ژنرال‌ها:ادامه جنگ در این شرایط فایده‌ای ندارد - تسنیم

تسنیم | بین‌الملل | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 13:52
صاحب ایده نقشه ژنرال ها برای تخلیه منطقه جبالیا در شمال غزه و اشغال کامل آن و تبدیل آن به یک منطقه نظامی گفت که به شش دلیل باید رژیم اسرائیل جنگ علیه غزه را متوقف کند.
جنگ،اسرائيل،غزه،رژيم،شكل

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ژنرال گیورا ایلند»، صاحب ایده نقشه ژنرال‌ها برای تخلیه منطقه جبالیا در شمال غزه در مقاله‌ای برای روزنامه یدیعوت آحارنوت نوشت که باید هرچه سریع‌تر رژیم اسرائیل جنگ علیه غزه را متوقف کند.
بنا به اعتقاد و ارزیابی او، ادامه جنگ به همین شکل و برای شش ماه دیگر یا حتی یک سال دیگر باعث نخواهد شد که رژیم تل‌آویو به اهداف خود برسد.
رئیس اسبق شورای امنیت داخلی اسرائیل گفته است: «تداوم این جنگ به همین شکل و مدت منتهی به دو مسئله خواهد شد: یک اینکه همه گروگان‌ها خواهند مُرد و سربازان بیشتری از دست خواهیم داد و واقعیت میدانی در غزه تغییر نخواهد کرد.
او برای متوقف کردن جنگ چهار دلیل دیگر نیز آورده است:
شمار زیاد زخمی‌های ارتش،
فشار زیاد به نظامیان صهیونیست‌ و خانواده‌های آن‌ها از نظر مالی و روحی،
بار سنگین اقتصادی بر رژیم اسرائیل که بنا به گفته این ژنرال، صهیونیست‌ها روزانه نیم میلیارد شکل از بودجه را برای جنگ هزینه می‌کنند.
مورد چهارم نیز به فشار بین‌المللی علیه اسرائیل برمی‌گردد.
انتهای پیام/