خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سامانه بارشی در استان بوشهر فعال می‌شود/ احتمال آب‌گرفتگی معابر

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 13:58
بوشهر- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر وقت فردا اولین سامانه بارشی در استان بوشهر فعال می‌شود و تا ظهر جمعه این سامانه فعال خواهد بود.
وزش،استان،باد،رعدوبرق،هواشناسي،بوشهر،دريايي،هشدار،سبك،شمال

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی روزهای سه شنبه تا پنجشنبه در برخی از ساعات با افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع ناپایداری‌های جوی به صورت بارش پراکنده باران، وزش تندباد لحظه‌ای، رگبار پراکنده باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اولین سامانه بارشی از اواخر وقت فردا استان بوشهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد و این سامانه تا ظهر روز جمعه در استان فعال است و با بارش‌های رگباری، رعدوبرق، وزش باد و تندبادهای لحظه‌ای، در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ در بیشتر نقاط استان به ویژه مناطق مرکزی و نواحی شرقی استان فعالیت می‌کند.
مدیرکل هواشناسی بوشهر بیان کرد: هواشناسی نسبت به آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، شکستن درختان و خسارت به سازه‌های سبک و ناپایدار به‌دلیل وزش باد، لغزندگی جاده‌ها، وقوع رعدوبرق و خطر آتش‌سوزی در تأسیسات برق شهری و تأسیسات و مخازن نفتی و گازی، مواج‌شدن سواحل و فراساحل استان هشدار داده است.
وی افزود: از مردم و دریانوردان خواسته شده از فعالیت‌ها و ترددهای دریایی، سفرهای غیرضروری، تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و سواحل، صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند و از محصولات کشاورزی در مقابل خسارت‌های احتمالی حفاظت کنند.
مساعدی افزود: طی ساعات آینده جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمالی، با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.
وی از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی خبر داد و بیان کرد: نسبت به وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی - شمال شرقی با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج دریا از ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۱۰ سانتی‌متر هشدار داده می‌شود.
مدیرکل هواشناسی بوشهر از اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خبر داد و افزود: خطر غرق‌شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، خطر غرق‌شدن شناگران در مناطق تحت تأثیر وجود دارد.