خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سوخت مایع مورد نیاز مردم استان بوشهر برای فصل سرد سال تامین شود

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 14:12
بوشهر- استاندار بوشهر گفت: سوخت مایع مورد نیاز مردم استان بوشهر برای فصل سرد سال تامین شود.
بوشهر،استان،ميگو،لبنان،فلسطين،پرورش،كمك،همدل،اراضي،واگذار،زم ...

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت شهرک مولد شیلاتی دلیران در منطقه تنگستان طی هفته جاری اغاز شده است که نقش مهمی در اشتغال خواهد داشت.
وی اضافه کرد: قبلاً برای پرورش میگو اراضی ساحلی در قطعات بزرگ مقیاس ۲۰۰ تا یک‌هزار هکتار به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شد ولی اکنون با تغییر این روش قطعات اراضی به ۲ هزار متر مربع به‌صورت دانش‌بنیان تغییر و از آن طرف تولید میگو پرورشی با روش فوق متراکم چند برابر نسبت به پرورش سنتی، افزایش یافته است.
استاندار بوشهر ادامه داد: هر هکتار اراضی پرورش میگو در شهرک مولد دلیران به ۵ نفر از جوانان واگذار می‌شود و در سال ۲ تا ۳ بار اقدام به تولید می‌کنند.
وی اضافه کرد: چهار هزار قطعه زمین هر کدام به مساحت ۲ هزار متر مربع با مشارکت قرارگاه امام حسن علیه‌السلام سپاه پاسداران آماده واگذاری به جوانان واجد شرایط برای پرورش میگو و عملیات اجرایی ۱۴ واحد آن به‌صورت نمونه آغاز شده است.
محمدی‌زاده با بیان اینکه همه مسئولان همدل شدند تا در رسیدگی به مطالبات مردم استان بوشهر تلاش و خدمات‌رسانی کنند اظهار داشت: یکی از دستورات مهم مقام معظم رهبری در پویش ایران همدل رسیدگی به مشکلات مردم فلسطین و لبنان است که در این راستا همه وظیفه شرعی دارند کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه برای کمک‌رسانی به مردم لبنان و فلسطین در قالب پویش ایران همدل حرکت بزرگی در استان بوشهر شکل‌گیری شده است گفت: همه مردم و دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و صنایع در کمک به مردم فلسطین و لبنان مشارکت می‌کنند که در جلسه شورای اداری استان بوشهر در جمع‌آوری کمک‌ها تصمیم‌گیری شد.
استاندار بوشهر ادامه داد: همه کارکنان ادارات بخشی از حقوق خود را برای کمک به مردم فلسطین و لبنان در این ماه اختصاص می‌دهند و در یک حرکت هماهنگ در پشتیبانی و حمایت از جبهه مقاومت قیام و کمک می‌کنند.
محمدی‌زاده خدمات‌رسانی در حوزه زمین و مسکن در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی به واجدین شرایط، زمین مسکونی به‌صورت گروهی یا انفرادی از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر واگذار می‌شود.
وی با تأکید بر تأمین بذر مورد نیاز کشاورزان استان بوشهر برای کشت در فصل پاییز و زمستان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی در آستانه ورود به فصل سرما اقدامات لازم برای تأمین سوخت مایع مورد نیاز مردم و صنایع انجام دهند.