خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رسیدگی‌های قضایی به دادگاه صلح سپرده شد - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 14:12
دادگاه های صلح شهرستان سنندج افتتاح و فعالیت خود را آغاز کردند. بر این اساس رسیدگی های قضایی و صدور احکام از شورای حل اختلاف سلب و به قضات دادگاه صلح سپرده شد.
صلح،استان،كردستان،دادگستري،قضايي،سنندج،قضات،اختلاف،دادگاه

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی ظهر امروز در مراسم افتتاح دادگاه‌های صلح مرکز استان که با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون حل اختلاف و قضات در مجتمع محاکم حقوقی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در 10 شهرستان و 5 بخش در استان کردستان دادگاه‌های صلح در حال فعالیت هستند و امروز دادگاه‌های صلح شهرستان سنندج افتتاح و فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
وی با بیان اینکه دادگاه‌های صلح در تمام استان در حال حاضر فعال و هیئت بازرسی دادگستری استان تاکنون از تمام حوزه‌های قضایی بازرسی و به رفع مشکلات و نواقص این دسته از شعب رسیدگی کرده است، افزود: استان کردستان جزو استان‌های پیشتاز در سطح کشور است.
رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به فلسفه دادگاه صلح افزود: وظیفه ذاتی شورا‌های حل اختلاف که همانا اصلاح ذات‌البین است، به اعضای شورای حل اختلاف واگذار شده و رسیدگی‌های قضایی و صدور احکام از آن‌ها سلب شده و به قضات دادگاه صلح سپرده شده است.
وی خاطر نشان کرد: در دادگاه‌های صلح سه دسته از پرونده‌ها شامل پرونده‌های حقوقی که سابقا در شعب حقوقی موجود بوده، پرونده‌هایی که از شورا‌های حل اختلاف به دادگاه‌های صلح ارجاع و دادخواست‌های جدیدی که در صلاحیت دادگاه صلح است، رسیدگی می‌شود.
حسینی خطاب به قضات دادگاه‌های صلح سنندج تصریح کرد: رای متقنتان موجبات گسترش فرهنگ مصالحه و صلح و سازش شده و اقتدار دستگاه قضایی را به‌دنبال خواهد داشت.
رئیس کل دادگستری استان کردستان از مدیران دستگاه‌های اجرایی، روحانیون، ماموستا‌ها، متنفذین، وکلا، کارشناسان، صلحیاران خواست تا دستگاه قضایی را در گسترش و بسط صلح و سازش و اصلاح ذات البین و کاهش ورودی پرونده به دادگستری، همراهی کنند.
در پایان این مراسم، 9 نفر از قضات دادگاه صلح مرکز استان ابلاغ قضایی خود را از رئیس کل دادگستری استان کردستان دریافت کردند.
انتهای پیام/482/