خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

هدفگذاری صادرات مرکبات مازندران به بازار خارج

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 14:12
استاندار مازندران با اشاره به برطرف شدن مشکلات کشاورزان استان گفت: جلسات متعدد در این خصوص برگزار و پیش بینی لازم برای صادرات داخلی و خارجی مرکبات انجام شده است.
مركبات،مازندران،صادرات،حوزه،وضعيت،نوشهر

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نوشهر، یوسف نوری استاندار مازندران امروز با حضور در دفتر استانداری غرب مازندران در شهرستان نوشهر اظهار داشت: سعی شده با برنامه‌ریزی انجام شده در حوزه برنج و مرکبات با مشکلات کمی روبه‌رو شویم و تمهیدات لازم برای صادرات مرکبات مازندران اندیشیده شد.
وی افزود: در حوزه مرکبات برنامه‌ریزی‌ها انجام شد، در خصوص نارنگی زودرس باید گفت که وضعیت مناسب بوده و کشاورزان از طریق اتحادیه‌های خود محصول را به فروش رساندند.
استاندار مازندران در ادامه بیان کرد: تولید و برداشت مرکبات و کیوی در حال انجام است و از نظر قیمت نسبت به سال گذشته وضعیت مطلوب می‌باشد.
وی همچنین افزود : جلسات زیادی برای صادرات مقاصد خارج از کشور و داخلی برگزار شد که لازم است بازار داخلی و خارجی برای صادرات فراهم شود، وضعیت صادرات مرکبات و ‌کیوی به داخل استان و کشورهای چین، هندوستان و حاشیه دریای خزر بررسی شده که انجام خواهد شد.
وی با اشاره به زمینه‌سازی در توسعه حمل و نقل گفت: در حوزه دریایی و زمینی آمادگی وجود دارد و برآورد هزینه انجام شد و یک شرکت حمل و نقل دریایی نیز اعلام آمادگی نموده است کار در زمینه ترانزیت کالا انجام می‌شود.
انتهای پیام/