خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

افتتاح و بهره برداری از 5 طرح ورزشی و فرهنگی در اراک

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 14:12
شهردار اراک از افتتاح و بهره برداری از پنج طرح ورزشی و فرهنگی در اراک خبر داد و گفت: طرح های ورزشی شهر اراک با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
اراك،شهر،راستاي،ورزشي،زمين،افتتاح،شهرك،ششم،فضاي،شوراي،بسكتبا ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علیرضا محمودی ظهر امروز در آیین افتتاح زمین‌ها ورزشی به مناسبت هفته فرهنگی اراک اظهار کرد: هفته اراک فرصتی برای ظهور و بروز توانایی‌های شهر اراک است و روز چهارم از هفته فرهنگی اراک به نام علمان و مفاخر این شهر نامگذاری شده‌ است.
وی افزود: اراک یک شهر تاریخی و مذهبی است، بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران افتخار شهر اراک و استان مرکزی است، امام راحل(ره) زاده استان مرکزی و دوران تحصیل خود را در مدرسه سپهداری گذرانده است، همچنین جد مقام معظم رهبری در هزاوه است.
علما و‌ دانشمندان زیادی در این استان متولد شدند و باید قدر بزرگان این شهر را بدانیم.
شهردار اراک با اشاره به افتتاح زمین چمن مصنوعی والیبال، بسکتبال ‌و فوتبال شهرک رضوی گفت: شهرک رضوی یکی از بهترین شهرک‌های اراک است که با گذشت زمان به لحاظ ساختاری آسیب جدی ندیده است و فضای سبز و پارک‌های این منطقه در طرح اولیه دیده شده است و امروز در راستای محله محوری ‌و بتوانیم بچه‌ها را در محله‌های خود ورزش کنند شاهد افتتاح طرح‌های ورزشی هستیم.
محمودی بیان کرد: تاکنون زمین چمن فوتبال با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 500 تومان برای ساکنین این منطقه راه اندازی شده و با تلاش بسیار زمین والیبال و بسکتبال برای این منطقه پیش بینی شده است، همچنین یک زمین فوتبال در شهرک ابوالفضل، یک زمین والیبال و بسکتبال در شهرک هجرت و فرهنگسرای چندمنظوره در کوی علی ابن ابیطالب(ع) با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان افتتاح و بهره‌برداری شده است.
وی با بیان اینکه شورای ششم در راستای توسعه ورزش‌های عمومی در محله‌ها و تقسیم عادلانه سرانه‌ها ورزشی نیز مبادرت ورزید، گفت: یکی از اقدامات شورای ششم تدوین برنامه 20 ساله است که در قالب بیل بورد در شهر اراک افق 1420 نصب شده است و هدف ما این بود مردم در طراحی زندگی شهر در قالب افق 20 سال آینده حضور داشته باشند و تمام برنامه‌های شهر اراک با نظر مردم نوشته خواهد شد.
شهردار اراک بیان کرد: شهرداری اراک منابع خوبی در اختیار دارد که از این منابع در راستای توسعه فضای ورزشی بهره مند می‌شود، با وجود اینکه شهر اراک یکی از شهرهای آلوده کشور به شمار می‌رود اما از طرفی عوارضی که از صنایع آلاینده در راستای مسئولیت اجتماعی خود به شهرداری اراک پرداخت می‌کنند در راستای توسعه فضای سبز شهر اراک مورد استفاده قرار می‌گیرد.
داود قربانی، نایب رئیس شورای ششم هر اراک در این آیین بیان داشت: توجه به مناطق کمتر برخوردار یکی‌از برنامه‌های شورای ششم اراک است در این راستا 10 فضای ورزشی برای شهر اراک پیش بینی شده است.
وی افزود: در دره گردشگری گردو مجتمع خدماتی رفاهی در راستای افزایش رضایتمندی مردم هدف گذاری شده است و بنا داریم تأخیر 40 ساله‌ای که در شهر ارک رقم خورده با پروژه‌های متناسب به سرانجام برسانیم، در این راستا هر آنچه باید در شهر اراک رقم بخورد در دستور کار ما قرار گرفته است.
انتهای پیام/711/