خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ساخت مسکن ملی با جدیت در یزد دنبال می‌شود - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 14:12
استاندار یزد با اشاره به اینکه تلاش های بسیاری برای اجرای نهضت ملی مسکن در یزد انجام گرفته است، گفت: ساخت مسکن را با جدیت دنبال می کنیم.
يزد،مسكن،استاندار،استان،بحث،ساخت،موضوع،فرهمند،شهرسازي،عمراني ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدرضا بابائی در نشست شورای مسکن استان یزد با اشاره به اینکه بحث نهضت ملی مسکن یک امید و مطالبه را در مردم ایجاد کرده و به هیچ عنوان نباید نسبت به آن کوتاهی کنیم، گفت: رفع تمام گره‌ها به دست دولت امکان‌پذیر است و به همین دلیل درخواست داریم با تمام نیرو در میدان باشیم.
وی افزود: اینکه در برخی شهرستان‌ها با وجود گذشت زمان زیادی هنوز پروژه‌ها در ابتدایی ترین مرحله خود هستند خیلی بد است و باید برای آن برنامه داشته باشیم.
استاندار یزد با اشاره به اینکه در دو هفته گذشته به صورت ویژه از طرح‌های مسکن یزد بازدید کرده گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های ما بحث مسکن است و حتما باید پیش از سفرهای شهرستانی که به تمام شهرستان‌های یزد خواهیم داشت، این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و کار به مرحله عملیاتی رسیده و در مرحله بازدید بعدی پیشرفت را به صورت عیان ببینیم.
بابائی با تاکید بر اینکه برنامه جامع زمان‌بندی پروژه‌ها به تفکیک هر شهرستان باید تهیه و ارائه شود بیان کرد: این برنامه باید در سالن استانداری ارائه شود و بدانیم هر پروژه کجای کار است و بتوانم شخصا آن را مدیریت و بررسی کنم.
وی با اشاره به اینکه یزدی‌ها همیشه پای کار بوده و زبانزد خاص و عام هستند گفت: هر ماه راه و شهرسازی یزد باید به صورت ویژه کنترل پروژه را مد نظر قرار دهد و پیگیر موضوع شود و میزان و دلایل انحراف های موجود را هم مطرح و ارائه شود.
استاندار یزد افزود: دغدغه اصلی همه فرمانداران بحث تامین آب بود، اگر آب تامین نشود ممکن است این خطر به وجود آید که استحکام بنا به گونه‌ای که باید باشد عمل نشود و باید حتما با رفع این مشکل جلوی چالش‌های بعدی را بگیریم.
دسترسی‌ سایت‌های مسکن همزمان با ساخت واحدها اجرا شود
سیدمهدی طلائی؛ مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد هم در این نشست گفت: موضوع نهضت ملی مسکن یکی از مهمترین و از نخستین مسائلی بود که استاندار یزد در این دوره بر آن تاکید داشتند.
وی گفت: بحث ورودی و خروجی و دسترسی به سایت‌های مسکن موضوع مهمی است و از همین الان همزمان با اجرای طرح‌ها و فازهای آن بحث وروردی و خروجی و مباحث ترافیکی آن را در نظر بگیریم.
لزوم بهره‌گیری از روش‌های نوین در ساخت مسکن
مجتبی فرهمند؛ مشاور استاندار یزد در امور عمرانی و شهرسازی هم گفت: در سه سال گذشته زحمات زیادی در استان کشیده شده و خلاصه زحمات هم گزارشی بود که در این نشست ارائه شد و بخش زیادی از زیرساخت‌ها فراهم شده است.
وی افزود: الان باید وارد موضوعات کیفی کار مسکن هم شویم و یکی از موضوعات خیلی مهم که می‌توان در توسعه استان کمک کند این است که از این ظرفیت ساخت 60 هزار واحد در توانمندسازی استان استفاده شود
مجتبی فرهمند؛ مشاور استاندار یزد در امور عمرانی و شهرسازی نیز گفت: اگر بتوانیم از این ظرفیت در جهت توانمندسازی استان بهره بگیریم، ضمن اینکه همشهریان خود را توانمند می‌کنیم، زمینه ارتقای استان را هم حداقل در حوزه‌های مرتبط با ساختمان فراهم می‌کنیم.
فرهمند ادامه داد: الان دولت در استان یزد سرمایه‌گذار 60 هزار واحد مسکونی است و باید حتما بحث تامین مصالح آن در قالب یک کارگروه دیده شود تا بتوانیم این مصالح را به صورت انبوه تامین کرده و در مدیریت هزینه‌ها به این طریق اقدام لازم انجام شود.
وی افزود: موضوع بعدی مربوط به انرژی است و با توجه به بحران ناترازی انرژی در کشور، برای چهار میلیون مسکن اگر روند مدیریت مصرف انرژی در ساخت مورد توجه قرار گیرد، نزدیک به هزار مگاوات صرفه جویی در کشور انجام می‌شود و در یزد هم این میزان در حدود 100 مگاوات خواهد بود که بسیار قابل توجه است.
مجتبی فرهمند مشاور استاندار یزد در امور عمرانی و شهرسازی بیان کرد: امروز الگوی ساخت و سازمان نسبت به مسکن مهر تفاوت چندانی نکرده و به همان نقشه‌ها و مصالح که آپارتمان‌های مسکن مهر را می‌ساختیم امروز هم در حال ساخت آپارتمان‌های مسکن ملی و نهضت ملی مسکن هستیم.
انتهای پیام/781