خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 14:40
بندرعباس-مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در پی صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی از مردم سراسر استان خواست مراقب غافلگیری‌های جوی امروز بویژه رگبار شدید باران و تندبادهای لحظه‌ای باشند.
فصلي،تردد،دريايي،حسن،احتمال،تندبادهاي،ترددها،زنبورداران،سيلابي

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد حسن زاده اظهار کرد: در پی صدور هشدار نارنجی هواشناسی از حوالی عصر تا ساعات پایانی امروز سه شنبه یکم آبانماه امکان غافلگیری با رگبار شدید باران و تندبادهای همراه با گردو خاک وجود دارد.
حسن زاده از مردم سراسر استان خواست جانب احتیاط و مراقب را رعایت کنند و افزود: در تمامی شهرستان‌ها، مناطق و سواحل مرکزی و تنگه هرمز لازم است توصیه‌های ایمنی در ترددها زمینی، هوایی و دریایی جدی گرفته شود و شهروندان به شدت از تردد غیرضروری خودداری کنند.
وی با اشاره به لزوم محافظت از محصولات باغی، زراعی و آبزی پروری تأکید داشت: کشاورزان، دامداران، صیادان و پرورش دهندگان آبزیان، زنبورداران تدابیر لازم محافظتی را اجرا کنند همچنین لازم است مردم هرگونه فعالیت‌های ورزشی و تفریحی دریایی، کوهنوردی و طبیعت گردی را به زمان دیگری موکول کنند.
وی همچنین بروز صاعقه، رعد و برق و احتمال بارش تگرگ را پور از انتظار ندانست و ادامه داد: با توجه به گردوغبار با کاهش دید افقی مواجه خواهیم بود و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، مسیل‌ها و آب‌گرفتگی معابر نیز وجود دارد و هم استانی‌های گرامی لازم است از حضور و تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی دوری کنند.