خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کتابخانه‌ها قلب تپنده فرهنگی در کالبد شهرهاست

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 14:40
زنجان-مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: کتابخانه‌ها به‌عنوان قلب تپنده فرهنگی  در کالبد شهرها نقش‌آفرینی می‌کنند و توسعه آنها نیازمند توجه بیشتر مسئولان و مطالبه‌گری مردم است.
زنجان،عمومي،كتابخانه،رمضاني،نگاه

به گزارش خبرگزاری مهر، ‌ علی رمضانی در جریان بازدید از چند کتابخانه عمومی در شهر زنجان، افزود: در سال های اخیر اقدامات صورت گرفته در مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان زنجان موجب تغییر نگاه مردم درباره استفاده از کتابخانه ها شده است.
رمضانی افزود: نگاه عمومی پیش از این بر این بود که کتابخانه ها مجموعه‌ای در اعماق تاریخ است ولی با اقدامات صورت گرفته در استان زنجان این مراکز به مجموعه‌ای به روز و نوین تبدیل شد.
مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: این تغییرات ناشی از بهسازی کتابخانه‌ها، منابع جدید و خدمات متنوعی است که در کتابخانه‌های عمومی ارائه می شود.
رمضانی گفت:حضور نخبگان شامل فرهیختگان، شعرا، نویسندگان و چهره‌های مطرح علمی و فرهنگی در کتابخانه‌ها باعث تثبیت موقعیت کتابخانه‌های استان زنجان و پایداری شکل جدید آن بین مردم شده و اتفاقات گوناگونی را رقم زده است.
وی همچنین درباره تغییرات ساختاری و بازطراحی خدمات کتابخانه‌های زنجان، اظهار داشت: این بازسازی‌ها باعث می شود نگاه مردم به کتابخانه‌های عمومی تغییر کند و کتابخانه ها به یک مرکز قابل توجه برای تأمین نیازهای مختلف تبدیل شود.