خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

واکنش شدیداللحن کره شمالی به اعزام نیرو به جبهه اوکراین

مشرق | بین‌الملل | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 14:41
خواهر رهبر کره شمالی در واکنش به تهدیدهای این کشور از سوی اوکراین و کره جنوبی این دو کشور را سگهای دست آموز ایالات متحده آمریکا خواند.
كره،اوكراين،شمالي،جنوبي،جنگ،پيونگ،يانگ

به گزارش مشرق، کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی از تهدیدهای اوکراین و کره جنوبی علیه پیونگ یانگ انتقاد کرد و سئول و کی‌یف را سگان دست آموز ایالات متحده آمریکا خواند.
کیم یو جونگ که معاون ریاست حزب کارگران کره شمالی از قدرتمندترین افراد حاضر در حکومت این کشور است در بیانیه‌ای در واکنش به ادعای سازمانهای اطلاعاتی کره جنوبی درباره اعزام نظامیان کره شمالی به جنگ اوکراین و تهدید پیونگ یانگ از سوی کره جنوبی و اوکراین گفت، «رفتار تحریک آمیز علیه یک قدرت اتمی میمتواند به شرایط بسیار وحشتناک و غیرقابل تصوری منجر شود.»
وی تاکید کرد، چنین تهدیدها و ادعاهایی تنها از سوی دیوانه‌هایی در رژیم کره جنوبی و اوکراین بیان می‌شود.
وی افزود، اظهارات بی پروایانه علیه یک کشور اتمی تنها از اوکراین و کره جنوبی که سگان دست آموز آمریکا هستند می‌تواند بیان شود.
چند روز بعد از ادعای ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین درباره حضور نظامیان ارتش کره شمالی در جنگ اوکراین، سازمان جاسوسی کره جنوبی نیز روز یک شنبه مدعی شده که پیونگ یانگ تصمیم گرفته حدود ۱۰ هزار نیروی نظامی خود را در حمایت از روسیه به جنگ اعزام کند.
اما نماینده کره شمالی در سازمان ملل ادعاهای مطرح شده در مورد اعزام نیروهای کره شمالی به روسیه برای شرکت در جنگ با اوکراین را «بی‌اساس» خوانده است.