خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس کاشان با هنر روایتگری و نقالی

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 14:46
کاشان - رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت با هنر روایتگری و نقالی در مدارس کاشان ترویج می‌شود.
كاشان،نقالي،جشنواره،فرهنگي،روايتگري،سيلك،هنر،آبان،دومين،برگز ...

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی فرجی پیش از ظهر سه شنبه در آئین رونمایی از پوستر دومین جشنواره ملی نقالی و روایتگری سیلک در کاشان اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره اعتلای ارزش‌های دینی و کشف استعدادهای منطقه و کشور در زمینه هنر نقالی و روایتگری است.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره از ۱۲ تا ۱۵ آبان ماه در مراکز و اماکن مختلف سطح شهر کاشان برگزار می‌شود، ابراز داشت: افتتاحیه این جشنواره در روز ۱۲ آبان ماه در محوطه باستانی و تاریخی تپه‌های جهانی سیلک و آئین اختتامیه روز ۱۵ آبان ماه در خانه تاریخی طباطبایی‌های کاشان با حضور سفرای کشورهای خارجی اجرا می‌شود.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای کاشان در سال جاری تصریح کرد: با توجه به اینکه ۱۲ آبان سالروز حماسه و ایثار کاشان است، در حاشیه دومین جشنواره ملی نقالی و روایتگری سیلک، فرهنگ ایثار و شهادت با هنر روایتگری و نقالی در مدارس کاشان ترویج می‌شود.
وی با بیان اینکه هنر نقالی جز میراث هویتی، فرهنگی و هنری کشور است، گفت: استمرار جشنواره‌هایی اینچنینی بر غنای این هنر در سطح کشور و منطقه می‌افزاید.
فرجی با اشاره به اینکه کاشان از سال‌های دور میزبان رویدادهای فرهنگی هنری در سطح ملی و بین المللی بوده است، افزود: برگزاری دومین جشنواره بین المللی نقالی و روایتگری سیلک، طی همکاری مشترک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، مؤسسه‌ی فرهنگی هنری گذر و خانه نقلی، محصول تعامل و همکاری مشترک بخش‌های دولتی و خصوصی است.
وی با اشاره به اینکه بخش دولتی برای جشنواره‌های اینچنینی نقش تسهیل گری و حمایتی دارد، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی هم در برگزاری این جشنواره‌ها حضور و مشارکت فعال دارد.
شایان ذکر است آئین رونمایی از پوستر دومین جشنواره نقالی و روایتگری سیلک در کاشان با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، فرماندار ویژه کاشان، رئیس شورای اسلامی شهر، رؤسا و کارشناسان دستگاه‌های دولتی، اساتید فرهنگ، ادب و هنر، اصحاب خبر و رسانه و هنرمندان کاشان در نگارخانه گنجینه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.