خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اجرای طرح سرشماری کشاورزی در 3587 آبادی خراسان جنوبی

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 14:52
قائم مقام مدیر اجرای سرشماری کشاورزی در خراسان جنوبی گفت: 31 شهر و 3 هزار و 587 آبادی استان زیر پوشش طرح سرشماری کشاورزی قرار می گیرند.
سرشماري،جنوبي،كشاورزي،خراسان،اطلاعات،لطفي،پرورش،استان،93،مأمور

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، جواد لطفی صبح امروز در نشست خبری ضمن تبریک روز اول آبان به نام روز برنامه‌ریزی اظهار داشت: 12 آبان ماه سرشماری کشاورزی را در پیش داریم که اقداماتی نیز در این راستا انجام شده است.
وی بیان کرد: اطلاعات مورد جمع‌آوری از پرسش‌نامه بهره‌برداران بخش کشاورزی شامل اطلاعات بهره‌بردار، اراضی کشاورزی، محصولات سالانه زراعی، محصولات دائمی باغی، پرورش دام، پرورش طیور، فهرست واحد‌های پرورش زنبور عسل و کرم ابریشم، واحدهای گلخانه‌ای و...خواهد بود.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با بیان اینکه این سرشماری هر 10 سال انجام می‌شود، گفت: در سال 93 نیز این سرشماری در کشور و در خراسان جنوبی انجام شد.
وی ادامه داد: طبق سرشماری در سال 93 تعداد 4 میلیون بهره‌بردار کشاورزی شناخته شدند که از این تعداد 83 هزار بهره‌بردار مربوط به استان خراسان‌ جنوبی بودند.
لطفی با اشاره به اینکه این سرشماری کاملا به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، افزود: ازجمله مزایای الکترونیکی انجام‌شدن سرشماری می‌توان به افزایش سرعت کار، کاهش هزینه‌ها و خطاها و کاهش نیروی انسانی اشاره کرد.
وی با بیان اینکه کار حوزه‌بندی این سرشماری در استان دو ماه طول کشید، گفت: حوزه‌بندی بدین شکل بود که محدوده انجام کار را مشخص کنیم که مأمور آمارگیر آن محدوده‌ای که بخواهد کار خود را انجام دهد را بداند تداخلی ایجاد نشود.
قائم مقام مدیر اجرای سرشماری کشاورزی در خراسان جنوبی ادامه داد: 90 مأمور آماری این کار را در استان انجام خواهند داد و تعداد خانوار و تعداد بهره‌بردار نیز در حوزه بندی انجام و اطلاع رسانی و تبلیغات نیز در حال انجام است.
لطفی افزود: آمارگیران ما در حال آموزش و انتخاب هستند و در مجموع برای این سرشماری سه مرحله آموزش در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که نتایج اولیه سرشماری را تا پایان سال اعلام کنیم، گفت: این سرشماری در 31 شهر و 3 هزار و 587 آبادی خراسان جنوبی انجام می‌شود.
قائم مقام مدیر اجرای سرشماری کشاورزی در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: به کشاورزان این اطمینان را می‌دهیم که اطلاعات آنها کاملاً محرمانه بوده و به هیچ وجه بر روی موضوعاتی چون یارانه و مالیات و....
تأثیری ندارد.
انتهای پیام/253/